1.1 milyar dolarlık projenin temeli atıldı!

1.224 km’lik toplam hattın ilk kesimi olan 205 km’lik bu proje, hattın en kritik kısmını oluşturuyor. 5 kısımdan oluşan hat tamamlandığında Uganda, Ruanda, Demokratik Kongo Cumhuriyeti ve Tanzanya’yı birbirine bağlayacak ve aynı zamanda Doğu Afrika’yı Hint Okyanusu’na açacak. Darüsselam – Mwanza Demiryolu planlanan işletme özellikleri nedeniyle daha az maliyetle mal ve yolcu taşıyarak hizmet verdiği bölgelerde zenginlik ve istihdam yaratacak. Böylece bölgeler arası gelir dağılımı dengesizliğinin azalmasına da katkı sağlayacak.

6 Aralık 2016 tarihinde Tanzanya Demiryolları İdaresi RAHCO (Reli Assets Holding Company Limited), tarafından düzenlenen uluslararası ihaleye, Türkiye’den Yapı Merkezi ve Portekiz’den Mota – Engil firmaları ortak teklif vermiş ve ihaleyi kazanmıştı. Doğu Afrika’nın en hızlı tren hattı projesinin ihalesini kazanan Yapı Merkezi, 1,1 milyar dolarlık projenin temelini attı. Temel atma töreni Darüsselaam Pugu’da Tanzanya Devlet Başkanı Dr. John Pombe Joseph Magufuli, Tanzanya Çalışma, Ulaştırma ve İletişim Bakanı Prof. Makame M. Mbarawa, Türkiye Cumhuriyeti Darüsselam Büyükelçisi Yasemin Eralp, Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Erdem Arıoğlu, Genel Müdürü Özge Arıoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Emre Aykar ve Proje Müdürü Abdullah Kılıç’ın katılımıyla 12 Nisan 2017’de gerçekleşti. Türkiye’den lider Yapı Merkezi ve Portekiz’den Mota-Engil’in oluşturduğu Ortak Girişim, Tanzanya’da inşa edilecek şehirlerarası ilk standart açıklıklı (1435mm) ve elektrikli raylı sistem olan Darüsselam – Morogoro Demiryolu Projesi ile, Afrika’nın en önemli turizm bölgelerinden olan Darüsselam’ın ticaret ve turizmde atılım yapmasını sağlayacak. 5 kısımdan oluşan hat tamamlandığında Uganda, Ruanda, Demokratik Kongo Cumhuriyeti ve Tanzanya’yı birbirine bağlayacak ve aynı zamanda Doğu Afrika’yı Hint Okyanusu’na açacak.

160 km hızla ilerleyecek
 
Anahtar teslim olarak inşa edilecek proje kapsamında; Darüsselam – Morogoro arasında tasarım hızı 160km/s olarak inşa edilecek 205 km tek hat, demiryolunun tüm tasarım işleri, altyapı inşaat işleri, ray döşeme, sinyalizasyon, haberleşme sistemleri, yedek parça temini, elektrifikasyon ve personel eğitimi bulunuyor. 30 aylık proje süresince toplam 33 milyon metreküplük kazı işi yapılacak; 96 adet 6.500 metrelik köprü ve alt-üst geçitler, 460 adet menfez, 6 istasyon ve tamir bakım atölyesi inşa edilecek.

Uganda ve Kongo’yu denize bağlayacak

Tanzanya Demiryolları İdaresi’nin (RAHCO) planladığı Darüsselam – Mwanza arasındaki 1224 km uzunluğunda yüksek kapasiteli demiryolu yatırımı, 5 aşamaya bölünüp ihaleye çıkılmıştı. Yapı Merkezi liderliğindeki Ortak Girişiminin inşa edeceği Darüsselam – Morogoro kesimi, planlanan hattın en kritik kısmını oluşturuyor. Darüsselam’ın liman kenti olması açısından büyük önem arz eden projenin Tanzanya’nın ticaretine ve turizmine çok büyük katkıda bulunacak olmasının yanı sıra, denize kıyısı bulunmayan Uganda ve Kongo Demokratik Cumhuriyeti gibi ülkelerin zengin yeraltı kaynaklarını ihraç etmesine de olanak sağlayacak.
 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıMalatya’da taze kayısı tezgaha indi
    Sonraki yazıBaşbakan: Pazar günü son kullanma tarihleri bitiyor
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın