Daha çok kadınlar yeni ev almak istiyor

Hafele Türkiye’nin araştırmasına göre gayrimenkul satın alma planı yapan kesimin yüzde 85’ini kadınlar oluştururken, bu rakam tadilat planlayanlarda yüzde 55’e geriliyor.

Hafele

Son dönemde faizlerin gerilemesi ve banka kampanyalarıyla hareketlenen gayrimenkul sektörü yeni rekora hazırlanırken, mobilya aksesuarları alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Hafele’nin gerçekleştirdiği bir araştırma konut iştahının önümüzdeki dönemde de devam edeceğini ortaya koydu.

Hafele
Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun

Pragma Araştırma ve Danışmanlık koordinasyonunda geçtiğimiz aylarda İstanbul’da gerçekleştirdikleri “Gayrimenkulde 2020 ve Ötesi” araştırmasının sonuçlarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, söz konusu araştırmada ortalama hane gelirinin 7.300 TL olarak ortaya çıktığını, katılımcıların ortalama yaşının da 37 olduğunu ifade etti. Raporda, gelecek iki yılda evini yenilemek isteyen kesimin yaklaşımlarını mercek altına aldıklarını belirten Hilmi Uytun, “Buna göre evlerini yenilemek isteyenlerin yüzde 37’sini bunu yeni bir konut satın alarak yapmak isterken, yaklaşık yüzde 50’si ise geniş bir tadilat planlıyor. Kalan yüzde 13’lük bölüm ise kentsel dönüşüme odaklanmış durumda” dedi.

Gayrimenkul alımında, kadınların erkeklere göre daha fazla söz sahibi olduğunu; özellikle nihai karar noktasında kadınların önemli olduğunu sözlerine ekleyen Hilmi Uytun, “Cevapları kadın – erkek ayrımında incelediğimizde, satın alma planı yapan kesimin yüzde 85’ini kadınlar oluştururken, bu rakamın tadilat planlayanlarda yüzde 55’e gerilediğini görüyoruz” diye konuştu.

Deprem yönetmeliği en önemli kriter

Özellikle son yıllarda yaşanan depremler ve pandemi nedeniyle tüketicilerin yeni konutlardaki beklentilerinin de ciddi ölçüde değiştiğini söyleyen Hilmi Uytun şöyle devam etti: “Sonuçlara baktığımızda yeni konut alımının karar alma aşamasında en fazla önem verilen ilk dört kriter; Mutfak, banyo, vestiyer ve gardıroptaki işlevsellik ve estetik, depreme dayanıklılık, lokasyon ve balkon olarak öne çıkıyor. Alıcıların neredeyse tamamı pandemi sonrasında evin içinde çok daha yüksek beklentilere sahipler. Burada özellikle bizim çözümlerimizin bilinir ve aranılır olması da çok etken oldu. 25-29 yaş arası genç kitle daha fazla lokasyona önem verirken; 30-34 yaş arası yetişkin kitle ise evin balkonlu olmasını daha fazla önemsiyor. Diğer yandan konut satın alacakların yüzde 79’u tercihini apartman dairesinden yana kullanırken, yüzde 18’i villa ya da müstakil ev, yüzde 4’ü ise rezidans arayışında olacağını ifade ediyor. Bununla birlikte katılımların yüzde 84’ü kendi yaşayacakları evi satın almak isterken, yüzde 10’u ailesi için, yüzde 7’si ise yatırım için konut almayı planlıyor.”

Tadilat tarafına baktıklarında ise tüketicilerin birinci tercihinin banyolarını yenilemek olduğunu belirten Hilmi Uytun şunları söyledi: “Banyodan sonra değiştirilmek istenen ikinci yer ise mutfak dekorasyonu. Onu ise giyinme alanları izliyor. Yüzde 41’lik bölüm alacakları yeni ürünlerde dayanıklılığa önem verirken, yüzde 30 ‘uygun fiyat’, yüzde 13 ise ‘kullanışlılık’ konusunun tercihlerini belirlediğini söylüyor.”

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.