120 liralık köprü ücreti meclisi karıştırdı

2016 yılı içinde açılması beklenen İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyolu'nun 120 liralık geçiş ücreti TBMM gündemine taşındı. Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan yap-işlet-devret modeliyle yapılmakta olan otoyolun işletilmesinde sorunlar yaşanacağını ifade etti. Tarhan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlaması isteğiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi verdi.

Tahsin Tarhan, 20 yıl boyunca, günlük 75 bin araç geçişinin garanti edildiği bu projeyle ilgili bu sayı altına düşülmesi halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü yani devletin, farkı işletmeciye ödeyeceğini kaydetti. Tarhan, Bakan Yıldırım’a şu soruları yöneltti:

“Bugün doların 2.89 olması sebebiyle geçiş ücreti 120 liraya yükselmiştir. İzmit Körfez geçiş köprüsü ve otoyolunu alan firma hangisidir?

İhale bedeli ne kadardır? Bu firma ile yapılan anlaşmaya göre; İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nden geçecek araç sayısı ile otoyolu kullanacak araç sayısını garanti edilirken, geçişlerde belirlenen ücreti ve araç sayısını neye göre hesaplanmıştır?

Geçiş yapacak araçlar için belirlenen ücret tüm araçlar için sabit midir? Yoksa araç türlerine ve tonaj ağırlıklarına göre geçiş ücretleri farklı mı olacaktır?

Araç geçiş ücretlerini yıldan yıla belirleme yetkisi kime aittir?

Bir üst limit var mıdır? Eğer bu yetki şirkete ait ise açılışı takip eden yıllarda şirket köprü geçiş ve otoyol ücretlerine yüksek bir zam yapar ve bu zam da köprü ve otoyolu kullanan araç sayısında bir düşüşe neden olursa, bu düşüş nedeni ile oluşan fark kim tarafından nasıl karşılanacaktır?

Kasım 2015 itibariyle, asgari ücretin 1.000 lira, açlık sınırının 1.390 lira ve yoksulluk sınırının da 4.530 lira olduğu ülkemizde, İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü ve Otoyol için belirlenen fiyatların döviz üzerinden belirlenip, lira üzerinden geçecek araçlara fatura edilmesi gerçekten tüketici lehine midir?

Orhangazi-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfezi geçiş projesinin ÇED raporundan muaf sayılmayacağına dair İdare Mahkemesi’nin kararına uyularak, inşaat faaliyetleri durdurulup ÇED süreci başlatılacak mıdır?”

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıBursa’da yabancılara konut satışı arttı
    Sonraki yazıA sınıfı ofislerin sayısı artıyor
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın