3. Havalimanı’na yerli sanayi imzası

İstanbul Sanayi Odası'ndan büyük adım.Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise 4'üncüsü olacak yeni havalimanı projesine 'yerli sanayi' imzası atılması için İstanbul Sanayi Odası (İSO) önemli bir adım attı. İSO ve inşaatı gerçekleştiren İGA şirketinin A Takımı, İSO'da bir panel düzenledi. Panele olan ilgi, Cumhurbaşkanı ya da Başbakan gibi önemli konukların ziyaretleriyle yarışır düzeydeydi. Meclis koltuklarının tamamı dolarken, koridorlara yedek sandalyeler çıkarıldı.

Sanayileşme için amaç

İşadamları 10.2 milyar euroluk dev projenin tanıtımı için 14.30'da yapılacak toplantıya 13.30'da geldi. İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, projenin Türk sanayicisi için hem ekonomik hem de deneyim açısından önemli olduğunu belirterek, "Bu projede çalışan sanayiciler, yarın yine İGA ile dünyanın başka bir yerinde başka havalimanı projelerinde iş yapacak yetkinliğe erişecekler. O nedenle İSO olarak bu projenin milli olmasını önemsiyoruz" dedi. Konuya dair hükümet tarafından cesaretlendirici ve umut verici adımlar atıldığına dikkat çeken Bahçıvan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kamu alımı politikaları, tüm gelişmiş ekonomilerde, ülkelerin sanayileşme yeteneğini yükseltmek amacıyla bir araç olarak kullanılıyor.

Kamu özel elele

Bu açıdan Türkiye'de yalnızca kamu alımlarında değil, yeni havalimanı inşaatı örneğinde olduğu gibi özel sektör eliyle gerçekleştirilen projelerde de yerli üretime önem ve öncelik verilmesi sanayimizin rekabet gücünün gelişmesi açısından büyük önem taşıyor." Hedeflerinin proje ile sanayiciyi tanıştırmak olduğunu söyleyen Bahçıvan, "Kamu ve özel sektörün yaptığı mega projeler bizler için önemli fırsatlar. Bunlar, Türk sanayisinin ileri teknolojiye geçmesi için önemli imkânlar doğuracak" dedi.

 Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi

İnşaata yüzde 15 seviyesine gelen ve tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak olan yeni havalimanının inşaatını gerçekleştiren İGA'nın CEO'su Yusuf Akçayoğlu da işadamlarına projeyi anlattı. Projede 40 ayrı tasarım yapıldığını, bunun büyük kısmının yerli şirketlere verildiğini söyleyen Akçayoğlu, "Teknik olarak yurtdışından almak zorunda olduğumuz tasarımlar konusunda da yabancılara yerlilerle ortaklık yapmalarını zorunlu tuttuk. Böylece know-how'ı Türkiye'ye getirdik" dedi. İleri teknoloji gerektiren yürüyen merdiven, IT gibi smart sistemlerin projenin yüzde 30'una denk geldiğini söyleyen Akçayoğlu, "Bunlar dışında kalan işleri (7 milyar euro) Türk sanayicisi yapabilir. Zaten inşaatın tamamı yerli oluyor. Akıllı sistemlerin dışındaki konularda yerli tedarikçilerle çalışmayı istiyoruz" diye konuştu.

Saat farkına vaktimiz yok

Akçayoğlu, tedarikçilerin konum olarak yakınlığı, standartların uluslararası seviyede olması, çevreye duyarlı üretim yapmalarının ise ihalede öncelikli konular olduğunu ifade etti. Açılış konuşmalarının ardından teknik sunumlar ve soru cevaplar yapıldı. İGA temsilcileri, 2023'te bitecek olan proje için bir dakika bile kaybetme lüksleri olmadığını belirterek, "Bu nedenle yabancı şirketlerin karar mikanizmalarını burada kurdurduk. Saat farkını beklemeye vaktimiz yok" ifadelerini kullandı. 

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın.
Buraya adınızı yazın