Arçelik’ten “Beyaz Eşya ile Kalkınma Paketi”

Piyasalarda ÖTV indirimi ile elde edilmek istenen hareketliliğe üreticiden destek geliyor. Arçelik, “Beyaz Eşya ile Kalkınma Paketi” hazırladı.

Paket hakkında bilgi veren Arçelik AŞ Üst Yöneticisi Bulgurlu, “Şu anda sektöre ÖTV indirimi ile önemli bir ivme kazandırıldı. Biz de yakalanan ivmeye destek olmak amacıyla üretim, alım gücü ve enerji verimliliği alanında odak noktalarını belirledik ve beyaz eşya kalkınma paketi hazırladık. ÖTV’nin yaratmış olduğu talep artışına paralel olarak bizim de önümüzdeki dönemde istihdam sayımız artacak” dedi. İşte o ‘Arçelik Paketi’nin detayları:

HAKAN BULGURLU PAKETİN DETAYLARINI ANLATTI

Arçelik AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Bulgurlu, beyaz eşya sektörüne ÖTV indirimi ile önemli bir ivme kazandırıldığını belirterek, kendilerinin de yakalanan ivmeye destek olmak amacıyla üretim, alım gücü ve enerji verimliliği alanında odak noktaları belirlediklerini ve beyaz eşya
kalkınma paketi hazırladıklarını söyledi. Ev teknolojileri şirketi Arçelik AŞ, ÖTV indirimiyle ivme kazanan perakende sektörüne destek olmak amacıyla “Beyaz Eşya ile Kalkınma Paketi”ni hayata geçirdi. Paket, ÖTV indirimine ek olarak, alım gücüne destek sağlayan
kampanyalar ile enerji tasarrufuna katkı için doğa dostu ürünlerde avantajlı fırsatlar kapsıyor.
Hakan Bulgurlu, söz konusu paketin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, Arçelik uluslararası bir şirket olsa da Türkiye’nin ana pazarları olduğunu dile getirdi.  Beyaz eşyanın Türkiye’nin en önemli sektörlerinden birisi olduğunu aktaran Bulgurlu, bugün sektöre yönelik Türkiye’de yaklaşık 28 milyon adet üretim yapıldığını, bunun 20 milyon adedinin ihraç edildiğini belirterek, “Yüzde 75 ihracat oranı son derece yüksek bir oran.” dedi.

YAKLAŞIK 800 KURSİYERE İSTİHDAM ŞANSI TANIYACAĞIZ

Arçelik CEO’su Bulgurlu, şu anda sektöre ÖTV indirimi ile önemli bir ivme kazandırıldığını, kendilerinin de yakalanan ivmeye destek olmak amacıyla üretim, alım gücü ve enerji verimliliği alanında odak noktaları belirlediklerini ve beyaz eşya kalkınma paketi hazırladıklarını ifade etti. Sektörün doğrudan yaklaşık 60 bin kişiyi istihdam ettiğini, buna
ekosistem de dahil edildiğinde sayının 600 bin kişiye çıktığı bilgisini veren Bulgurlu, Arçelik özelinde bakıldığında Türkiye’de yaklaşık 17 bin çalışanları ile faaliyet gösterdiklerini, bu sayının dünyada 30 bin olduğunu bildirdi.  Bulgurlu, bayileri ile servislerini de bu sayıya eklerlerse yaklaşık 41 bin 500 çalışana ulaştıklarını, bu rakama yan sanayi ile lojistik hizmet
tedarikçileri de eklendiğinde sayının 170 bine çıktığının altını çizdi.  İstihdamın her zaman gündemlerinde olduğuna dikkati çeken Bulgurlu, sözlerine şöyle devam etti: “ÖTV’nin yaratmış olduğu talep artışına paralel olarak bizim de önümüzdeki dönemde istihdam sayımız artacak. Burada tam bir rakam vermek çok zor, hatta mümkün değil. Çünkü tamamen talep artışına bağımlı olarak ve kapasite kullanım oranlarının artışına bağımlı olarak belirlenecek bir rakam. Türkiye’de çok önem verdiğimiz, istihdamı destekleyici bazı programlar var. Bunlardan bir tanesi İŞKUR üzerinden yapılan çalışma. İşsiz gençlerimize yetkinlik kazandırma ve iş üzerinden tecrübe ile öğrenme şansı veren bir program. Bu program bizimiçin önemli. Çünkü yetkinliği yükseltilmiş çalışanlara ihtiyacımız var. Bu programdan yaklaşık 800 kursiyere istihdam şansı sağlayacağız.”

23 MİLYON BUZDOLABININ YÜZDE 44’Ü VERİMSİZ

Hakan Bulgurlu, ÖTV teşvikinin ülkedeki enerji verimliliği bilincini artırmak için bir fırsat olduğunu gördüklerini söyledi.  Türkiye’de tüketilen toplam enerjinin yüzde 22’sinin evlerde
tüketildiğini, bunun da yaklaşık yüzde 50’sinin evdeki beyaz eşyalar tarafından tüketildiğine işaret eden Bulgurlu, 2006’da satılan buzdolaplarının sadece yüzde 1’inin A+ enerji seviyesinde, bugünse satılan buzdolaplarının yüzde 88’inin A+ ve A++ enerji seviyesinde olduğunu kaydetti.  Bulgurlu, normal bir buzdolabından A+ buzdolabına geçildiğinde evin
elektrik faturasına yaklaşık yüzde 18’lik bir avantaj sağladığını belirterek, “Eğer siz 4 ana beyaz eşyanızı en verimli beyaz eşya ile değiştirirseniz, bu rakam 100 liralık elektrik faturasında 30 lira tasarruf yansıtıyor.” diye konuştu.  Türkiye’deki 23 milyon buzdolabının yaklaşık yüzde 44’ünün verimsiz buzdolabı olduğuna dikkati çeken Bulgurlu, bunun 10,3 milyon buzdolabı demek olduğunu ve bunları enerji verimliliği sağlayan ürünler ile değiştirilmesi halinde 4 bin 500 megavatlık bir güneş santralinin enerji üretimi kadar enerji
tasarrufu sağlanabileceğinin altını çizdi.

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın.
Buraya adınızı yazın