Asansör güvenliği testinde 4 adım


ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği’nin kazaların azaltılmasında çok önemli rol oynadığını kaydetti. Şarlı, Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Asansör Yönetmeliği’nin, asansörlerin bakım ve denetimlerine ilişkin devrim niteliğinde yenilikler getirdiğini belirtti. Bu yönetmelik kapsamında da bina sorumlularının asansör güvenliğinin kontrolü noktasında önemli sorumluluğu olduğunu dile getiren Şarlı, güvenlik testinin 4 adımını şöyle sıraladı;

1-    Kapı açıkken, fotoselin çalışıp çalışmadığını elinizle test edin.
2-    Basınç kontağını test edin. Bunun için kapı kapanırken, ayakucunuzla kapının kapanmasını hafifçeengelleyip, tekrar
       açılıp açılmadığını kontrol edin.
3-    Sesli iletişim için interkom ve alarm sistemini kabin içinde kontrol edin.
4-    Kabin içindeyken, kapıyı açmaya çalışarak açılıp açılmadığını test edin. Eğer açılıyorsa asansörün durması gerekir. 

Periyodik kontrol sonuçlarına bağlı olarak, dört farklı renkteki etiketten birinin asansöre iliştirildiğini söyleyen Şarlı, “Yeşil kusursuz, mavi hafif kusurlu, sarı kusurlu ve kırmızı güvensiz asansör şeklinde değerlendiriliyor. Türkiye’deki 200 bini lisanssız 430 bin asansörün üçte birinin kırmızı etikete sahip olması, güvenliğe ilişkin önemli soru işaretlerini de beraberinde getiriyor. Yönetmelik, bina sorumlularının güvensiz olarak tanımlanan bu asansörlerin kullanılmasına izin veremeyeceğini ve bir ay içinde güvenli hale getirilmesinin zorunlu olduğunu belirtiyor” dedi.

Avrupa’da asansör güvenliği konusunda önemli adımlar atıldığına dikkat çeken Turgay Şarlı, “Ülkemizde yeni yönetmelikle yıllık olarak belirlenen bakım periyodu, bazı Avrupa ülkelerinde aylık olarak bile yapılabiliyor. Bakımların düzenli gerçekleşecek olması üreticiler açısından da kontrolü kolaylaştıracak. Yeni yönetmeliği sektörümüzü daha ileri taşıyacak önemli bir hamle olarak değerlendiriyoruz” diye konuştu.

Asansör teknolojisi iş alanı, ThyssenKrupp Group’un yolcu taşımacılığı sistemlerindeki aktivitelerini bir araya getiriyor. ThyssenKrupp Elevator, 6,4 milyar Euro’luk satışları ve 150 ülkedeki müşterileri ile dünyanın önde gelen asansör şirketleri arasında yer almaktadır. 50 bini aşkın çalışanı bulunan şirket, müşterilerinin taleplerini karşılamak üzere yenilikçi ve enerji tasarruflu ürünler tasarlayıp sunmaktadır. Ürün portföyünde yolcu ve yük asansörleri, yürüyen merdiven ve bantlar, yolcu biniş köprüleri, merdiven ve platform lift’lerinin yanı sıra tüm ürünlerin isteğe göre özelleştirilebildiği servis çözümleri yer almaktadır. Tüm dünyada 900’den fazla noktada hizmet sunan şirket, bu sayede hem satış hem de satış sonrası hizmetler kapsamında müşterilerine her zaman yakın olmayı garanti etmektedir.    

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıEmaar’ın 2015 yılı ilk dokuz ay karı 830 milyon dolar
    Sonraki yazıDünyaya ‘gayrimenkul ihraç edeceğiz’
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın