AVM’lerde bayram esintisi

Nisan 2023 döneminde AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak yüzde 135,2 arttı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Nisan 2023 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 135,2 oranında artarak 1738 puana yükseldi. Nisan 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 67,20 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir. Nisan ayı sonuçlarını etkileyen faktörler arasında, Ramazan Bayramı’nın da önemli bir etkisi olduğu gözlemlenmektedir. Ramazan Bayramı’nın hareketli alışveriş dönemi olarak bilinmesi ve tüketici harcamalarının artmasıyla birlikte, AVM Endeksi’nin Nisan 2023 dönemindeki yükselişinde bayram etkisinin belirgin olduğu söylenebilir.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTopkapı 29 sakinlerine erken teslimat sürprizi
    Sonraki yazıBEKO’DAN FRYER ÖZELLİKLİ ANKASTRE FIRIN; FITFRY