Avrupa’nın en uzununda 1.5 kilometre katedildi

Doğu Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun da geçtiği güzergahta, yapımına 2016'da başlanan tünelde çalışmalar devam ediyor. Gümüşhane'nin Torul ilçesine bağlı Köstere köyü mevkisi ile Trabzon'un Maçka ilçesine bağlı Başarköy köyü arasında her biri 14,5 kilometre ve toplam 29 kilometre uzunluğunda çift tünel inşa edilecek. Yeni Zigana Tüneli ile Zigana Dağı geçilecek. Mevcut Zigana Tüneli yaklaşık bin 800 metre kotlarından geçerken, Yeni Zigana Tüneli'ne ise yaklaşık 800 metre düşük kottan girilerek Zigana Dağı yaklaşık 560 metre düşük kottan geçilmiş olacak.

8 kilometre kısalacak

Gümüşhane-Trabzon arasındaki yolun 8 kilometre kısalacağı proje bünyesinde 2,7 milyon metreküp kazı, 800 bin metreküp beton imalatı gerçekleştirilecek. Zigana Dağı'nın önce tırmanılması, ardından da inilmesi dolayısıyla Gümüşhane-Trabzon arasındaki 100 kilometrelik virajlı yol, hava ve yol durumuna göre değişmekle birlikte 1-1,5 saat arasında aşılacak. Türkiye'nin en uzun karayolu tünelinin ulaşıma açılmasının ardından bu yolun 40 dakika süreceği tahmin ediliyor.

Gümüşhane Valisi Okay Memiş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin yanı sıra Gümüşhane'de de büyük yatırımlara imza atan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'a teşekkürlerini iletti.

Türkiye'de son 14 yılda, Cumhuriyet döneminde görülmediği kadar büyük hizmetlere imza atıldığını belirten Memiş, Gümüşhane'nin de bu paydan nasibini aldığını söyledi. Memiş, Yeni Zigana Tüneli Projesi’nde, çalışmaların sorunsuz devam ettiğini aktararak; "Tünel bittiğinde dünyanın en uzun ikinci, Avrupa'nın ise en uzun çift tüneli olacak. Tünelin varlığı dahi bizim için başlı başına bir turizm potansiyeli oluşturacaktır" İfadelerini kullandı.

Memiş, tünelin Gümüşhane'den Trabzon'a 40 dakikada ulaşımı sağlayacağını ifade ederek, "Yeni tünelden seyahat edecek vatandaşlarımız hemen hemen kış şartlarını hiç görmeden, rakım yüksekliğini hissetmeden ulaşım sağlayabilecek" dedi.

Tünelde yaklaşık 1,5 kilometreye ulaşıldığı bilgisini paylayan Memiş; "Her gün en az 10 metre kazarak ilerliyorlar. Aynı Ovit Tüneli'nde olduğu gibi biz de Yeni Zigana Tüneli ile Trabzon Limanı'na, Trabzon Havalimanı'na kavuşmuş olacağız. Transit geçişi sağlayacak bu tünelin proje bedeli yaklaşık 550 milyon lira. Buna rağmen bittiğinde maliyetinin, diğer bağlantılar ve işlemlerle 1 milyar liraya ulaşacağını tahmin ediyoruz. Tünel inşaatının, mümkün olduğu kadar en kısa sürede bitirilmesi hedefleniyor. Şükürler olsun artık dağların arkasında yaşayan insanların sesini duyuyor hükümetimiz. Bu nedenle hükümetimize, bütün bakanlarımıza, özellikle de Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan'a teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.

Salyazı Havalimanı açılacak

Memiş, Başbakan Yıldırım'ın Köse ilçesine bağlı Salyazı köyünde bulunan Salyazı Havalimanı'nın tamamlanarak hizmete açılacağı müjdesini verdiğini de hatırlatarak, "Salyazı Havalimanı, Bayburt ile Gümüşhane'nin kullanımına açılacak. Başbakan'ımızın verdiği söz üzerine hemen gerekli girişimleri yaptık" dedi.
 
Kaynak: AA

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıÖrnek daire hazır, teslime son 1 yıl!
    Sonraki yazıBaşakşehir’de 2016’nın son fırsatı!
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın