Divanev tasarım trendlerini marka kimliğiyle birleştirerek ürün portföyünü geliştiriyor

Yataş Grubu’nun yurt içi ve yurt dışında hızla büyüyen mobilya ve uyku markası Divanev, dünyada gelişen tasarım trendlerini markanın tasarım anlayışıyla nasıl eşleştirdiklerini anlatan Divanev Tasarım Direktörü Savaş Öztaş “Tüm dünyada yaşanan tasarım trendlerinin değişim ve dönüşümünü doğru analiz ederek, her zevke uygun mobilyalar geliştirerek Divanev modernliği mottosu altında tasarımlarımızı hazırlıyoruz” dedi.

Dünya, küreselleşme sürecinde hızla küçülüyor ve bilgiye erişim kolaylaşıyor. Bu durum tekstil, moda başlıca olmak üzere diğer tüm sektörlerdeki tasarımların ve trendlerin mobilya sektörünü etkileyebildiğini ortaya koyuyor. Uluslararası fuarlar, bölgesel tasarım atölyeleri ve farklı sektörlerdeki tasarım trendlerinden alınan ilhamlar yerel ihtiyaçlara, endüstriyel üretim yöntemlerine ve hedef kitleye göre şekillendirilmeye çalışılıyor. Yaşam tarzlarındaki değişiklikler, mimari değişiklikler, sosyo-kültürel değişimler, yeni neslin özgün ihtiyaçları ve ekonomik gelişmeler mobilya tasarımına yön verebiliyor. Yataş Grubu’nun yurt içi ve yurt dışında hızla büyüyen mobilya ve uyku markası Divanev’in Tasarım Direktörü Savaş Öztaş, tasarım trendlerinin Divanev tarafında evrensel bir bakış açısıyla ele alındığını dile getirerek, “Divanev’de tasarımlar, holistik bir düşünce yapısına sahip ve bu trendler mobilya tasarımlarımıza da yansıtılıyor. Divanev’in marka konumlandırması ile uyumlu; ulaşılabilir, samimi ve modern bir tasarım anlayışı benimsiyor ve bu doğrultuda ürün çeşitliliğimizi kullanıcılarımızla buluşturuyoruz” dedi.

“Divanev, rekabette fark yaratmak adına ‘herkes için tasarım’ anlayışını benimseyerek, tasarımı ulaşılabilir kılıyor”

Bilindiği üzere Türkiye, şu an dünyanın en yüksek mobilya ihracatına sahip ülkelerden biri konumunda. Orta Doğu’dan Avrupa’ya kadar birçok konuma ihracat yapan bir ülke konumunda olmak aynı zamanda global rekabeti de kaçınılmaz kılıyor. Öztaş, “Ülkemizin güçlü bir mobilya üretim merkezi olmasının rekabeti oldukça artırdığını söyleyebilirim, Divanev olarak bu noktada rekabette farklılaşmak için ulaşılabilir ve her zevkten herkese hitap eden tasarımlar yaratmaya odaklanıyoruz” dedi. Marka kimliği ile uyumlu aynı zamanda birbirinden farklı tasarım yaklaşımını da gözden kaçırmamak gerekiyor. İşletmelerdeki ve fabrikalarımızdaki teknolojik yatırımları da göz önünde bulundurarak verimliliği artıracak şekilde tasarımlarımızı hayata geçiriyoruz. ‘Divanev Modernliği’ mottomuzla paralel; ulaşılabilir, samimi, modern tasarımlarımızı geniş kitlelere ulaştırmayı amaçlıyoruz” dedi.

 

Savaş Öztaş ulaşılabilir tasarımı şu örneklerle açıkladı: Modernliği ve fonksiyonelliği göz önüne alarak tasarladığımız Helis ve Lodi serilerinden bahsedebilirim. Örneğin, Helis serisini İskandinav sadeliği ve retro etkisini modern tasarımlarla birleştirirken, Lodi serisini ise loft bir dekorasyon anlayışını modern tarzda yorumlayarak tasarladık. Amacımız, kullanıcılarımızın evde geçirdikleri zamanın kalitesini artırmak, farklı beğenilere uygun ambiyanslar tasarlamak ve modül çeşitliliği ile alternatif kullanım alanları sunmak. Böylece müşterilerimiz tasarıma kolayca ulaşabiliyor aynı zamanda ergonomiye, estetiğe ve fonksiyonelliğe tek bir konseptte kavuşmuş oluyor. Özetlemek gerekirse Divanev olarak tüm yaşam alanlarındaki dekorasyon stillerini bütünsel bakış açısı ile değerlendirerek tarzı ne olursa olsun mobilyaların modern bir yorumunu müşterilerimizle buluşturduk” ifadelerini kullandı.

 

“Divanev olarak Robust tasarım felsefesini ana odağımıza alıyoruz”

 

Divanev’de mükemmel tasarım felsefesine göre hareket ettiklerini belirten Savaş Öztaş, bir ürünün ulaşılabilirliği kadar, fonksiyonel, estetik, kaliteli ve konforlu olması gerektiğinin de altını çiziyor. Divanev Tasarım Direktörü Öztaş ayrıca, artık tasarımlara farklı bir bakış açısı getirmeleri gerektiğine dikkat çekerek şu ifadeleri kullanıyor: “Robust tasarım felsefesini Divanev’de ana odağımıza alarak çalışmalarımızı yürütüyoruz. Tüm paydaşların beklentilerini karşılayabilen tasarımlar yapmaya gayret ediyoruz. Bir ürün hem konforlu hem estetik hem de ulaşılabilir olmalıdır. Dolayısıyla sadece tasarım departmanı değil, AR-GE, ürün yönetimi, kalite ve satın alma gibi tüm paydaşlarla ekip ruhu ekseninde birlikte çalışarak mobilyalarımızı ortaya koyuyoruz. Ekonomik anlamda kısıtlar artarken, estetik anlayışı giderek gelişiyor. Yaşam alanları ve yaşam şekilleri de hızlı bir değişim içerisinde. Tüm bunlar birleşince artık tasarım sürecine farklı bir bakış açısı getirmemiz gerektiğini görüyoruz. İnsanlar, en çok zaman geçirdikleri yer olan evleri için ulaşabildikleri konforlu ve fonksiyonel tasarımlar arıyor. Bir örnekle anlatmak gerekirse; salon kavramı artık bir nevi yaşam alanlarına döndü. Günümüzün çoğu burada geçtiği için oturma gruplarındaki konfor ihtiyacı daha çok arttı ve kalite artık kaçınılmaz hale geldi diyebiliriz. Bunun dışında dekorasyon örneklerine internet üzerinden kolaylıkla ulaşılabildiği için hedef kitlemizin görsel algı kalitesi artıyor ve herkes kendi tarzına ve zevkine göre dekore edilmiş evlerde oturmak istiyor. Bu da tasarım anlayışını gelişime zorluyor.”

 

“Yaşam alanları küçüldükçe depolama önem kazanıyor”

 

Divanev Tasarım Direktörü Savaş Öztaş, evler küçüldükçe modüler yapıdaki tasarımlara olan taleplerin arttığına dikkat çekiyor. Robot süpürgelerin hayatımıza girmesiyle birlikte temizlik algısı gözetilerek mobilyalarda hep yüksek ayaklı tasarımlar yapılıyor. Hem salon takımı gibi duran hem de yatak olabilen koltukların daha fazla tercih edildiğini görmeye başlıyoruz. Döşemeli ürünlerimizde tercih ettiğimiz kumaş kalitesi sürekli kullanıma uygun olması sebebiyle neredeyse ömür boyu kullanım kolaylığı sunuyor. Buna ek olarak, Yataş Grup kalitesi ve güvencesiyle birinci sınıf sünger kalitesinde mobilyalar üretilerek uzun süreli kullanım burada da destekleniyor” dedi. Depolamanın önem kazanmasına ilişkin ise Öztaş, “Alanlar daralıp eşyalar arttığı için depolama fonksiyonu daha çok önem kazanmaya başladı. Modern ve işlevsel çözümlerle verimli kullanım alanına sahip yaşam alanları yaratmak için Divanev olarak, çeşitli depolama çözümleri sunuyoruz. Yeni serilerimizde fonksiyonel faydayı ön plana çıkaran farklı yaklaşımlar geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

 

“Amacımız; Divanev modernliğinde ulaşılabilir samimi yaşam alanları oluşturmak”

 

Divanev olarak, 2 yılda büyük çaba gösterdiklerini belirten Öztaş, fonksiyonel faydayı artıran güncel tasarımlar yaptıklarının da altını çiziyor. Divanev Tasarım Direktörü Öztaş, güncel tasarımları sadece trendleri takip etmekle değil aynı zamanda sahaya inerek de yakaladıklarını belirterek, “Sahaya inerek bölgelere göre mimari yaklaşımları inceledik, dekorasyon anlayışlarını ve kullanım şekillerini değerlendirdik, müşterilerin beklentileri ile daha çok empati kurduk ve bu kapsamda ihtiyaca yönelik çözümler geliştirdik. Rekabetten farklı bir kulvar oluşturmaya odaklandık ve marka kimliği ile paralel bir tasarım anlayışı oluşturduk. Böylece müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına daha odaklı cevap vererek, Divanev modernliğindeki ürün çeşitlerimizi onlarla buluşturmaya devam edeceğiz” dedi. Öztaş ayrıca, “Devamlı bir gelişim halindeyiz, müşterilerimizin beklentilerini endüstriyel bakış açısı ile üretmeye çalışıyor ve buna göre marka kimliğine uygun tasarım anlayışını sürekli kılıyoruz. Tasarımlarımız farklı kullanım şekillerine göre geliştirmeler yaparak serilerimizi giderek genişletiyor ve her ihtiyaca uygun çözüm sunmaya odaklanıyoruz. Amacımız; Divanev modernliği mottosu ile ulaşılabilir, samimi yaşam alanları oluşturmanın yanı sıra farklı zevklere sahip geniş kitlelere duygusal ve fonksiyonel fayda sağlayan tasarımlarla ulaşmak” ifadelerini kullandı.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıDayanıklılık ile Estetik ArasındakiMükemmel Denge: Maestro
    Sonraki yazıDYO Massiveline Serisi ile Yaz Aylarında Ahşaplar Koruma Altında