İşte beklenen tünelin detayları…

Haliç Su Altı Karayolu Tüneli projesinin detayları belli oldu. Deniz seviyesinin 8.5 metre altında inşa edilecek olan tünel, deniz tabanına çakılacak kazıklar üzerine kurulacak.  80 metre derinliğe çakılması planlanan tünelin altında da üstünde de deniz olacak. Tünelde 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olacak. 900 metre uzunluğunda tasarlanan Haliç Su Altı Tüneli güzergahı, Beyoğlu ile Fatih'i birbirine bağlayan Atatürk Köprüsü ile benzer bir rota izliyor.

Kavşaklar üzerinden bağlantı

 Köprünün kaldırılması ile Unkapanı boyunca ilerleyen Atatürk Bulvarı, Atatürk Köprüsü yerine su altı tüneli ile Haliç'e uzanacak. Kasımpaşa'da bulunan Kuzey Deniz Saha Komutanlığı önünden çıkacak tünel, Şişhane ve Karaköy güzergahlarına bağlanacak. Tünelin her iki yakadaki çıkış noktalarından döner kavşaklarla yollara erişim sağlanacak. İBB Başkanı Kadir Topbaş, Atatürk Köprüsü’nün daha önceden kaldırılacağını duyurmuştu. Haliç Su Altı Karayolu Tüneli projesinin hayata geçmesi ve Atatürk Köprüsü'nün kaldırılması ile birlikte, Haliç kıyısında bulunan ve Mimar Sinan tarafından inşa edilen Sokullu Mehmet Paşa Cami ile Haliç Tersanesi arasından Şişhane'ye uzanan yol kuzeye kaydırılacak.

Çevre düzenlemesi yapılacak

 İBB Başkanı Kadir Topbaş da Sokullu Mehmet Paşa Camisi'nin ve Karaköy'de bulunan Perşembe Pazarı bölgesinin yeniden revize edileceğini açıklamıştı. Proje ile birlikte Sokullu Mehmet Paşa Camisi'nin yanı sıra cami çevresinde bulunan Saliha Sultan Çeşmesi ve çevresinin de düzenlenmesi planlanıyor. Öte yandan Perşembe Pazarı'ndan Galata Köprüsü'ne kadar uzanan güzergahta park ve yürüyüş yollarının yapımına da başlandı.

Koruma kurullarının onayı gerekiyor

Projenin uygulamaya geçmesi için, sit alanı olarak ilan edilen Unkapanı ve Şişhane’nin koruma kurullarından onay gerekiyor. Proje, Beyoğlu'ndan sorumlu 2 No'lu Koruma Kurulu'nda görüşüldü. Mimar, sanat tarihçisi, arkeolog, sosyolog, tarihçi, şehir bölge plancısı ve peyzaj mimarlarından oluşan bir heyet tarafından değerlendirilen proje incelenmesi için İBB'ye geri gönderildi. Projenin Fatih'ten sorumlu 4 No'lu Koruma Kurulu'nda henüz görüşülmediği öğrenildi. Projenin denizde kalan kısmı ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yetki alanı içerisinde kalıyor.

(DHA)
 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıİstanbul o sıralamada…
    Sonraki yazı‘Prim yapacak’ diye aldığınız evler…
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın