Japonya’da yaşlı sürücülere ehliyet kampanyası

Japonyada ehliyet kampanyası.

Japonya ilginç bir ehliyet kampanyasına imza attı. Japonya’da yaşlı sürücülerin karıştığı trafik kazalarının ciddi bir soruna dönüşmesi üzerine yaşlıların trafikten elini eteğini çekmesi için kampanya başlatıldı.

Kyodo haber ajansı, Aichi bölgesinde 89 cenaze evi işleten Heiankaku şirketinin ehliyetinden feragat edecek yaşlı sürücülere cenaze hizmetlerinde yüzde 15 indirim yapacağını duyurdu.

Kampanyadan yararlanmak isteyenlerin ehliyetlerini bölgelerindeki karakola teslim etmesi gerekiyor.

Araba kullanmaktan vazgeçen yaşlı sürücülerin aile üyeleri ve yakın akrabaları da indirimden faydalanabilecek.

Yerel yetkililer, son bir yılda Aichi’de meydana gelen ölümlü kazalardan yüzde 13,2’sine 75 yaş üzeri sürücülerin karıştığına dikkati çekerek kampanyanın yaşlıları araba kullanmaktan vazgeçmeye teşvik etmek için başlatıldığını açıkladı.

Daha önce Osaka bölgesinde benzeri bir kampanya başlatılmış ve ehliyetini iade eden yaşlı sürücülere yiyecek mağazaları ve cenaze evlerinde indirim sağlanmıştı.

Yaşlı sürücüler, genellikle gaz ve fren pedallarını karıştırdıkları ya da yanlışlıkla geri vitese taktıkları için kaza yapıyor.

Japonya’da 2015 verilerine göre, 75 yaş üstü 4,8 milyon sürücü bulunuyor. Geçen yıl Yokohama kentinde 83 yaşındaki bir sürücü, aracının kontrolünü yitirince kaldırımdaki çocukların arasına dalmış, bir öğrencinin ölümüne, 4’ünün yaralanmasına neden olmuştu.

Japonya Asya kıtasının doğu ucunda, Pasifik Okyanusu’nun kuzey batısında yer alan bir takımadalar ülkesidir. Başta Hokkaido (83.455 kilometrekare), Honshu (231.092 kilometrekare), Kyushu (42.173 kilometrekare) ve Shikoku (18.789 kilometrekare) olmak üzere 6.852 ada ve adacıktan oluşmaktadır. Ülkenin toplam yüzölçümü 377.899 kilometrekaredir. Başkent Tokyo ve diğer büyük yerleşim merkezlerinin üzerinde yer aldığı Honshu adası Japonya’nın tüm yüzölçümünün yarısından fazlasını kaplamaktadır. Japonya, Japon Denizi’yle Rusya’nın Güneydoğu Pasifik kıyısı ve Kore’nin doğu kıyısından, Doğu Çin Denizi’yle de Çin Halk Cumhuriyeti’nden ayrılmaktadır. Ülkenin kuzey ve kuzeydoğusunda ise, İkinci Dünya Savaşı sonunda Sovyetler Birliği tarafından işgal edilen ve egemenlik hakkı bakımından iki ülke arasında hala sorun teşkil eden, Kunashiri, Etorofu, Hobamai ve Shikotan adaları bulunmaktadır. Japonya’da arazinin % 67’sı ormanlık ve dağlık olup, ülke topraklarının sadece % 13’ü tarıma elverişlidir. Jeolojik olarak volkanik bir yapıya sahip olması ve deprem kuşağında yer alması sebebiyle ülkede sık sık çeşitli şiddetlerde depremler olmaktadır.

İklim : Kuzeyden güneye doğru 3.800 kilometrelik bir şerit üzerinde yer alan Japon takımadaları iklim bakımından bölgeler itibariyle farklılıklar göstermekte, ancak tüm adalarda dört mevsim belirgin bir şekilde yaşanmaktadır. Haziran ayında yaklaşık olarak bir ay kadar süren yağmur mevsiminin ardından, Temmuz ayı ortalarında başlayan yaz mevsimi sıcak ve nemli geçmektedir. Eylül ayı başında tayfunlar dönemi başlamakta, kış mevsimi ise Kasım ortasından Mart ayına kadar sürmektedir. Ülkenin kuzey bölgeleri dışında kış genel olarak güneşli ve yumuşak geçmektedir.

Isı ortalaması : İlkbahar; 15 C, Yaz; 27 C, Sonbahar; 19 C, Kış; 8 C. b) Yağış ortalaması : İlkbahar; 116 mm, Yaz; 72 mm, Sonbahar; 361 mm, Kış; 25 mm. c) Nemlilik oranı : İlkbahar; % 57, Yaz; % 64, Sonbahar; % 66, Kış; % 46.

Nüfus : a) Toplam nüfus : Japonya’nın nüfusu 2015 yılı itibariyle 127,110 milyondur. Büyük ölçüde şehirleşmiş olan Japon’da nüfusun ancak % 4’ü tarımla iştigal etmektedir. Nüfusun % 80’i Pasifik kıyılarında yaşamaktadır. Belli başlı kentler arasında Merkez Tokyo (23 semt) (9,273 milyon)

Tokyo Vilayeti (13,514 milyon), Yokohama (3,726 milyon), Osaka (2,692 milyon), Nagoya (2,296 milyon)sayılabilir.

Dil : Resmi dil Japonca’dır. Japonya’da konuşulan tek dil Japonca, geçerli yegane yabancı dil ise İngilizcedir. Japonya’da günlük yaşamda ve iş hayatında Japonca bilmek önem arzetmektedir.

Din : Japon halkının büyük bir çoğunluğu hem Şintoizm hem Budizm’e ait kurallara uymakta ve her iki dinin törenlerine de katılmaktadır. Nüfusun dinlere göre dağılımı aşağıdaki şekildedir: Şintoizm : %48 Budizm : %45,7 Hıristiyanlık : %1,6 Diğer : %4,8

Ulaştırma ve taşımacılık : Uluslararası seyahatte en çok tercih edilen yol havayoludur. Eşya taşımacılığında yaygın olarak denizyolu kullanılmaktadır. Türkiye’deki herhangi bir limandan gemi yoluyla gönderilecek eşyalar bir ya da bir buçuk ay sürede Tokyo’ya ulaşmaktadır.
Öte yandan, Türkiye’den Japonya’ya havayolunu kullanarak da eşya göndermek mümkün olup, bu yolla gönderilen eşyalar ortalama 10-15 günde Tokyo’ya ulaşmaktadır. Ülkemizde faaliyet gösteren herhangi bir nakliye firmasından, hem denizyolu hem de havayoluyla yapılacak eşya taşımacılığında yararlanılabilmektedir.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıSinema projelerine verilen destekler açıklandı
    Sonraki yazıBenevre Beytepe Ağustos’ta kapılarını açacak
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın