Kocaeli’de ulaşım devrimi

Ulaşım Dairesi Başkanlığı’nın, 2021/146 sayılı UKOME Kararıyla kurulan ‘41K’ hattı ve ‘Kocaeli Doğu Toplu Taşıma Sistemi’nin işletme modelinin belirlenmesi, bölgedeki toplu ulaşım ve taşıma hizmetlerinin hizmet satın alma yoluyla yerine getirilmesi ile ilgili teklifi oy birliğiyle komisyona gönderildi.

Balamir Gündoğdu şu ifadelerde bulundu; “Kooperatiflerle yapılan toplantılarda uzlaşı sağlandı. Ortak çalışma için kooperatiflerimizle havuz sistemi kurduk; otobüs alımları yaptık. Projeler hazırlandı. Üzerine yaklaşık 1 sene çalıştığımız bir proje. Kocaeli’de 53 kooperatifimiz, 1960 araçla hizmet veriyor. UlaşımPark A.Ş.’nin 332 aracı var. Kırsal mahallelerimizde 90 tane aracımızla 55 hatta hizmet veriyoruz. Kocaeli Toplu Ulaşım Sisteminde 2 bin 382 araç, 346 hatla hizmet vermeye devam ediyoruz. Yeni çalışma sistemimizde Kocaeli’yi 4 bölgeye ayırdık. Birinci bölgeyi olarak kırsal bölgeyi planladık, Doğu Bölgesi, Batı Bölgesi ve Güney Bölgesi olarak 4’e ayırdık.

HAT 41 NEREDE KURULACAK?
Kırsal Bölge’de bu sene ihalemizi yaptık 90 araç 55 hatta hizmet veriyor. Bu bölgede çok büyük bir memnuniyet var. Birinci etap kırsal bölge alanımızı bitirmiş bulunuyoruz. Doğu Bölgesi’nde bir hat planladık, Hat 41’i burada kuracağız. 2022’nin ilk aylarında bu sisteme geçmeye planlıyoruz. Faydaları konusunda hat ve işletme verimliliği sağlanacak, toplu taşıma kullanımı artmış olacak, mesafeye göre ücretlendirme olacak. İlçeler arası biniş yasağı kalkacak. Bundan dolayı baya şikayet alıyoruz. Bu maddeyi yürürlükten kalkmış olacağız. Abonman uygulamasının yolu açılacak. Kent genelinde trafik yükü azalacak. Toplu taşıma araçlarının yenilenmesi sağlanacak. Bilet biletleri Büyükşehir tarafından tahsis edilecek.

Hat 41, 30 kilometre uzunluğunda maksimum 50-60 dakika arasında sürecek. Yeni bir ücretlendirme sistemi getireceğimiz için 9 kilometrelik karelere ayırdık. Körfez, 3 adet kareden oluşuyor. Derince, İzmit ve Kartepe’de besleme hatlarıyla beraber vatandaşlarımıza hizmet etmiş olacak. 25 tane durak planlıyoruz. Toplamda 50 duraklı bir hat olacak. K harfini ‘Kuzey’ olarak planladık. Yeşil, mavi ve kırmızı hat olarak planlandı. Kocaeli’nin tamamında bu sistemi yürürlüğe getirdiğimizde deniz yolu ve raylı sistemlerle bu sistemin entegrasyonu sağlanmış olacak.

YENİ SİSTEMİN BÜTÇESİ NE KADAR OLACAK?
Yeni sitemin bütçesi ise ihale yoluyla hizmet alımı şeklinde olduğunda yolcu sayımız 408 bin. Bizim ihale bedelimizi çıkardığımızda 927 milyon TL. 530 milyon TL’lik bir bilet geliri olacak. 400 bin yolcuya göre 400 milyon TL sübvansiyon gerekiyor. Gelecekte yolcu sayısı 500 bine çıktığında yıllık sübvanse 278 milyona düşüyor, 700 bini aştığımızda ise sübvanseye ihtiyaç kalmıyor. 41 K hattında 137 bin günlük yolcu var. İhale bedeli 313 milyon TL. gelir ise 159 milyon TL gelir elde edeceğiz. Aylı ise 12 milyon TL sübvanse yapmamız lazım. Gelecekte 200 bin yolcu olduğunda 6,9 milyon TL aylık sübvanse gerekiyor. Ulaşım ile ilgili komisyonumuza havale edildi.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıİstanbul’da 100 bin TL’ye satılık daireler! Bankalardan özel fırsatlar!
    Sonraki yazıEvergrande temerrüde düşmekten kurtuldu iddiası doğru mu?