Konut alımında kriterler değişti

Ülkemizde son yıllarda artan nüfus ve buna bağlı olarak trafik sorununun içinden çıkılmaz boyutlara ulaşması konut alımındaki kriterlerin de farklılaşmasına yol açtı. Dünyanın lider gayrimenkul danışmanlık firmalarından Century 21 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Önder Uzel, artık günümüzde insanların "başımızı sokacak bir çatı olsun başka bir şey istemeyiz" düşüncesini bir kenara bırakarak, trafik ve sosyal yaşam alanlarına yakınlık gibi kriterlere göre alım yaptığını belirterek, "Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük kentlerde konut alımı yapılırken artık metro, tramvay, metrobüs, havalimanı, deniz otobüsü, vapur iskelesi, çevre yollarına yakınlık gibi kriterler aranıyor. Bununla birlikte trafik sorunundan uzak, hayatın tam merkezinde, tüm gereksinimleri eksiksiz karşılayacak yerler olmasına da dikkat ediliyor " dedi.

Ulaşım ve ihtiyaçlar alım için kriter

Büyük şehirlerde yaşanan yoğun trafiğin tüketici ihtiyaçlarına da yansıdığını ve özellikle toplu ulaşım noktalarına yakın olmanın tercih nedeni olduğunun altını çizen Uzel şunları söyledi: "Hayatın yoğun temposunda kendimize daha az vakit ayırır olduk. Özellikle ulaşım için harcanan zaman hayatımızda önemli bir kayıp oluşturuyor. Sabah işimize gidiyoruz, iş çıkışı alışveriş yapmak ya da arkadaşlarımızla vakit geçirmek için başka bir noktaya geçiyoruz ve en son evimize dönüyoruz. Özellikle İstanbul gibi büyük kentlerde bu noktalar arasında hareket etmek çok ciddi zaman kaybına neden oluyor. Bu nedenle kişiler oturacakları yerin  toplu taşımaya ve temel ihtiyaçlarını karşılayacakları alışveriş noktalarına yakın olmasını istiyor."

Projeler yeni kriterlere göre şekilleniyor

Century 21 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Önder Uzel, konut yatırımı yapan insanların son dönemde belirli bir bilinç seviyesine ulaştığını ifade ederek, inşaat firmalarının da konutları yatırımcı tercihlerine göre şekillendirdiğini kaydetti. Uzel şöyle devam etti: "Yatırımcılar son yıllarda daha bilinçli ve ev almanın 'bir yaşam almak' anlamına geldiğini biliyorlar. Trafik sorunuyla karşılaşmamak için çalıştıkları işyerinin mümkünse evlerine yürüme mesafesinde olmasını tercih ediyorlar. Konut projelerinin içinde spor salonu, kuaför, market gibi sosyal ihtiyaçların karşılandığı yerlerin bulunması ve insanların bu noktalara tek bir asansörle ulaşabilmeleri de konut alımında tercih nedenleri arasında bulunuyor. Durum böyle olunca inşaat firmaları da son yıllarda projelerini bu gereksinimleri göz önünde bulundurarak ve tüketicinin beklentisini karşılayacak lokasyonlara yapmaya özen gösteriyorlar." 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıSaklı Vadi Konakları’nda 48 ay vade imkanı
    Sonraki yazıKartal’a renk getirecek AND Pastel’e ön talep sayısı 1.400’ü aştı
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın