MAPIC Fuarı kapılarını açıyor

Fransa Cannes’da kapılarını 24. defa açan MAPIC’te Türk perakende sektörü gücünü global arenaya taşıyacak.

Türkiye temsilcisi Alkaş tarafından organize edilen çalışmalar doğrultusunda fuarda Türkiye 80’i aşkın firma ve 250 kişiyi aşkın ziyaretçiyle yer alacak. Turkish Brands çatısı altındaki firmalar için geçtiğimiz yıl 510 B2B organize edilmiş olması ise Türk firmalarının global adımları açısından önemli bir gösterge olarak kabul ediliyor. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, bu yıl da 500 B2B rakamının aşılacağını belirtti.

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı, Türk perakende markalarının yurt dışına açılma hedeflerini destekleyen perakende ve gayrimenkul sektörünün uluslararası etkinliği MAPIC, 24. Kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. 14-16 Kasım tarihlerinde Fransa Cannes’da dünyanın en önemli perakende markalarının yanı sıra perakende sektöründe global yatırım hareketlerine yön veren AVM yatırımcıları, masterfranchise’lar mimarlar, tasarımcılar, şehirler ve ülkelerden oluşan 9.000 üzerinde katılımcıyı bir araya getirecek. MAPIC’e katılan Türk perakendecilerinin yurtdışı hedefleri doğrultusunda önemli işbirliklerine imza atmaları bekleniyor. Uluslararası arenaya Türk perakende markalarını tek çatı altında tanıtmak için İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) işbirliğiyle oluşturulan sinerjinin de etkisiyle global hedefler doğrultusunda büyük adımlar atılması bekleniyor. Özellikle TurkishBrands çatısı altında yer alan adL, B&G Store, DeFacto, D’S Damat, Gönül Kahvesi, İpekyol, Kiğılı, Knitss, LC Waikiki ve Network gibi markaların yanı sıra Türkiye’nin öncü markaları şimdiden toplantılar için hazırlıklara başladı. Fuarda bu yıl ilk defa Galataport projesi sergileniyor olacak. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer’in açıklamalarına göre, TurkishBrands çatısı altında yer alan güçlü perakende markalarının belirledikleri coğrafyalar doğrultusunda organize ettikleri 500’ün üzerindeki B2B, Türk markalarına duyulan ilgiyi göstermesinin yanı sıra hem Türk markalarının yurtdışında geliştirecekleri global işbirlikleri hem de uluslararası yatırımcıyı Türkiye’ye yatırıma yönlendirmeleri açısından son derece değerli göstergeler. Aközer’in bu noktadaki değerlendirmeleri şöyle oldu: “Türkiye perakende sektörünün öncü markalarının hedefleri doğrultusunda ülkeler ve markalarla temasa girerken, ilgiyle karşılandığımızı belirtmek gerekiyor. Markalarımıza gösterilen bu ilgi,   mağaza açtıkları ülkelerde yarattıkları algının güçlü olduğunu göstermesi kadar yıllar boyunca markalaşma doğrultusunda attıkları adımların, ne denli etkili olduğunu ortaya koyması açısından da değerli. Global hedeflere ulaşma açısından markalarımıza bu denli etkili bir platform sunmaktan ayrıca gururlu olduğumuzu da belirtmek gerekiyor.”

Aközer, Türk firmalarının globalleşme yönündeki adımları açısından önem taşıyan bir organizasyon olarak Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD)’nin de artık gelenekselleşmiş akşam yemeği ile Türk AVM ve perakende sektörünü uluslararası yatırımcılarla buluşturmasını gösterdi. MAPIC Fuarı’nda her biri kendi alanında etkin ve perakendenin bugünü kadar gelecek trendleri hakkında da bilgi verecek 200 konuşmacının yer aldığı 100’den fazla konferansın düzenleneceğini belirten Yonca Aközer, perakende sektörünün Oscarları olarak nitelendirilen MAPIC Ödüllerinin bu yıl 14 kategoride düzenleneceğini belirtti.

İstanbul, dünya ticaret merkezlerinden biri haline gelecek

İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe, en büyük amaçlarının İstanbul’u dünya ticaret merkezlerinden biri haline getirmek olduğunu ifade ederek şöyle konuştu: ‘’Aynı zamanda İstanbul’u dünya moda alanında da söz sahibi yapmak için tüm çabamızı harcıyoruz. Bunun için de firmalarımız en büyük yardımcılarımız. Özellikle, marka firmalarımız dünyanın her köşesinde, yerlerini alıyorlar. Bu da dünyada bilinirliliğimizi arttırıyor. Bu hedefimize hızlı ulaşabilmek adına, son iki senedir dünyanın perakende ve gayrimenkul sektörünün uluslararası etkinliği olan MAPIC’te Turkish Brands” olarak yerimizi alıyoruz. Markalarımız dünya arenasında kendilerini tanıtıyorlar. 2018 yılında da, “TurkishBrands” standımız ile fuarda yerimizi almak için Birleşmiş Markalar Derneği ile şimdiden çalışmalarımıza başladık. Sektörümüzü uluslararası pazarda en iyi şekilde anlatmaya çalışacağız.

Türkiye, 2017 yılında dünyanın beşinci ve Avrupa Birliği’nin üçüncü büyük hazır giyim tedarikçisi olarak global oyuncular arasında yer alıyor. 2017 yılında 225 ülkeye 17 milyar dolar ihracat yaptık. İHKİB’in 10 binin üzerinde üyesiyle son derce güçlü bir üretim ağı var. Ancak uluslararası pazarlarda rekabetçi kalabilmek pazar payımızı korumak ve artırmak için her zaman olduğundan daha fazla farklılaşmamız gerektiriyor. Bu nedenle, uluslararası organizasyonlarda temsil edilmeye önem veriyoruz. MAPIC’e katılım göstererek 76 ülkeden 9 bin ziyaretçinin olduğu uluslararası platformda markalarımızı tanıtarak başarılı bir organizasyon geçireceğimize inanıyorum.’’

MAPIC yeni iş birliklerinin doğmasına olanak sağlıyor

AYD Başkanı Hulusi Belgü ise, MAPIC’in her yıl üstlendiği misyon ile dünyanın dört bir yanındaki yatırımcıları ve perakendenin devlerini bir araya getirdiğini belirtti. Her yıl başarıyla adından söz ettiren bu organizasyonun, tüm paydaşların fikir alışverişine imkan tanıdığını ve yeni iş birliklerinin doğmasına olanak sağladığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Yurt dışı ve yurt içinden pek çok yatırımcı ile bir araya gelmemize olanak sunan MAPIC’te, bu yıl bir kez daha Türkiye’nin yükselen ivmesini, ekonomik ve jeopolitik anlamda sahip olduğumuz potansiyeli sergileme fırsatı bulacağız. Türkiye’nin 30 yıl önce adım attığı AVM sektörünün hızlı gelişimi ve ardı ardına edinilen başarılar, bu yıl da yabancı yatırımcıların dikkatini çekmeye aday olacak. Şu anda ülkemizdeki yabancı yatırımların yüzde 11,3’ünden fazlasını yalnızca AVM yatırımları oluşturuyor ve Türkiye’nin dört bir yanında yer alan AVM’lerin yaklaşık yüzde 21’i bu yatırımlar sayesinde halkımıza hizmet veriyor. Yerli markalarımız ise yurt dışında yaptıkları yatırımlarla uluslararası arenada ülkemizi temsil ediyor. Bu durum gösteriyor ki; MAPIC, gerek ülkemize yapılacak AVM yatırımları için gerekse yerli markalarımızın yurt dışı hedefleri için yeni kapılar açıyor; küreselleşen dünyaya adaptasyonu hızlandırıyor ve Türkiye’nin organize perakendenin dünyadaki öncülerinden biri olması için önayak oluyor. Organize perakendenin tüm paydaşlarının iş birliği içinde büyüyebilmesi, yatırımcılara ve ülkemize katma değer yaratabilmesi adına faaliyetlerimize devam eden AYD’yi temsilen, bu yıl bir kez daha dolu dolu ve başarılı üç gün geçireceğimize inancımı paylaşıyor; tüm katılımcılara keyifli bir organizasyon diliyorum.”

İstanbul’un yeni kültür sanat ve tasarım merkezi GALATAPORT, MAPIC’TE

MAPIC 2018’ de Galataport projesi de ilk defa yer alacak. Galataport’un bir gayrimenkul projesinin ötesinde olduğunu anlatan Galataport İstanbul Liman İşletmeciliği ve Yatırımları A.Ş. Genel Müdürü Erdem Tavas, proje ile ilgili sözlerine şu şekilde devam etti: “Galataport; içerisindebarındırdığıkruvaziyer limanı, sahasında bulunan müzeler ve yeni geliştirilecek alışveriş, yeme-içme birimleri ve ofis alanları ile dünyanın önde gelen lüks otel zincirlerinden birinin yer alacağı, sadece Türkiye ekonomisine değil ülke turizmine de önemli katkıları olacak bir yatırım. Şehrin yeni kültür-sanat ve tasarım merkezi olacak Projemizi sektörün en önemli fuarlarından biri olan MAPIC’te ilk defa tanıtacak olmaktan dolayı büyük mutluluk ve heyecan duyuyoruz. 80 ülkeden 9000’e yakın katılımcı ve 2000’in üzerinde markayı ağırlayan fuara katılarak, hem İstanbul’u hem projemizi tanıtma fırsatı bulurken, birçok yerli ve yabancı marka ile de konsept ve planlamalarımızı paylaşmayı hedefliyoruz.”

 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıERA Türkiye’nin Türkiye ve Kıbrıs hakları artık onun!
    Sonraki yazıFikirtepe’de teslime özel kampanya