sahibinden.com Sürdürülebilirlik Raporu ile “daha iyi bir gelecek” için üstlendiği misyonu ve sürdürülebilirlik alanında attığı adımları açıklıyor. Şirket 2025 yılı itibarıyla karbon nötr hale geliyor.
Sürdürülebilirliği varoluşunun temel bir değeri kabul eden ve iş modelinin merkezine alan Türkiye’nin sahibinden.com’u, 2023 yılına ait sürdürülebilirlik stratejisini, yürüttüğü faaliyetler ve hedefleri ile performansını, kapsamlı şekilde hazırlanan ilk Sürdürülebilirlik Raporu ile kamuoyuyla paylaştı. sahibinden.com Sürdürülebilirlik Raporu, Küresel Raporlama Girişimi – Global Reporting Initiative (GRI) Evrensel Standartlar 2021 ile uyumlu bir şekilde, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları referans alınarak hazırlandı. Rapor, sahibinden.com’un çevresel etkilerini azaltma yolunda hayata geçirdiği uygulamaların yanında; ikinci elin ekonomiye yeniden kazandırılmasına hizmet eden iş modeli sayesinde döngüsel ekonomiye sağladığı katkıları ve yine sürdürülebilirlik esasları çerçevesinde, çeşitlilik, kapsayıcılık ve toplumsal cinsiyet eşitliği gibi değerleri esas alan çalışmalarını somut verilerle detaylı şekilde ortaya koyuyor.
sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş şirketin sürdürülebilirlik stratejisi ve yayınladıkları raporla ile ilgili görüşlerini paylaşarak; “Türkiye’nin sahibinden.com’u olarak, ‘insanları hayalleriyle buluşturmak’ vizyonuyla 24 yıl önce çıktığımız yolda, geliştirdiğimiz teknolojik altyapı ve yarattığımız iş modeliyle sektörümüzde öncü olduk. Kullanıcılarımızdan aldığımız güç, teknolojiye yaptığımız aralıksız yatırımlarla ulaştığımız yetkinlik ve en önemlisi döngüsel ekonomiye katkı sağlayan iş modelimiz, bize sürdürülebilirlik konusunda somut adımlar atmak için ayrı bir sorumluluk da yüklüyor. Bu alanda ilk raporumuzu duyurmak bizim için gurur verici. Önümüzdeki yıl kuruluşumuzun 25. yılını kutlayacağız. Kurulduğumuz günden beri katkı sağladığımız sürdürülebilirlik alanında önümüzdeki yıllarda da çalışmalarımız devam edecek, taahhütlerimize bağlı kalarak, çevresel etkilerimizi azaltmaya ve toplumsal sorumluluklarımızı yerine getirmek üzere aralıksız çalışmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.
“Geleceği Sahiplen” anlayışıyla daha yaşanabilir bir Dünya…
Şirketin çevresel etkisini azaltma, toplumsal fayda sağlama ve kurumsal yönetim standartlarını iyileştirme konularında kaydettiği ilerlemeleri bütüncül bir raporla kamuoyuyla paylaştıklarını belirten sahibinden.com İnsan ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Güntulu Peker, “Sürdürülebilirlik Komitemizin uzun süren titiz çalışmaları doğrultusunda, bizim için büyük bir onur ve mutluluk vesilesi olan sahibinden.com Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladık. Bu raporun sektörümüze örnek teşkil ederken, çalışanlarımız, kullanıcılarımız ve toplum nezdinde değer yaratmasını diliyoruz.” dedi.
2000 yılında zamanının ötesinde bir vizyonla sektörünün öncüsü olarak kurulan sahibinden.com 8 milyona yakın aktif ilan, yüz binlerce ürün çeşidi, kendi geliştirdiği teknolojiler ve Ar-Ge çalışmalarıyla Türkiye’nin öncü teknoloji şirketlerinden biri konumunda… sahibinden.com, 24 yıllık köklü deneyimi, teknoloji üretimindeki lider konumu ve sürdürülebilirlik odaklı hizmetleriyle, 65 milyona yaklaşan aktif kullanıcıya ev sahipliği yaparak, bugün artık büyük bir ekosistemi de temsil ediyor.
sahibinden.com daha iyi bir gelecek için “Geleceği Sahiplen” anlayışı üzerine kurduğu sürdürülebilirlik stratejisini, değer zincirinde yer alan kullanıcıları, çalışanları, toplum ve iş ortaklarıyla birlikte ele alıyor. sahibinden.com’un kurumsal değerleri, etki alanları, öncelikli stratejik konuları ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesinde belirlenen Sürdürülebilirlik Stratejisi “Geleceği Sahiplen” yaklaşımı çatısı altında, “Dünyayı Sahiplen” “Dönüşümü Sahiplen” ve “Eşitliği Sahiplen” başlıklarında üç alana odaklanıyor.
Proje Bilgi Formu
Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.