Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu’na onay çıkmadı!

İBB tarafından proje ve finansı hazırlanan, şehrin batı yakasındaki 3,5 milyon kişiye hizmet sunacak olan 18,4 kilometre uzunluğundaki Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu’nun Cumhurbaşkanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan onay çıkmadı.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun, “Milyonlarca vatandaşın kullanacağı İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metrosunun yapımını kimse engelleyemeyecek. Projeler hazır, yatırımcılar hazır, finansmanı hazır. Ama bir imza eksik. NEDEN?” paylaşımıyla tepki gösterdiği proje onay sürecine ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden (İBB) yazılı açıklama geldi. İBB tarafından proje ve finansı hazırlanan, şehrin batı yakasındaki 3,5 milyon kişiye hizmet sunacak olan 18,4 kilometre uzunluğundaki Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu’nun Cumhurbaşkanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan onay beklediğine dikkat çekilerek “6 raylı sistem hattıyla entegrasyon sağlayacak, metrobüs ve E-5 trafiğini rahatlatacak çok önemli proje, 1 yıla yakındır sadece imza bekliyor” ifadeleri kullanıldı.

İstanbul’un raylı sistem açısından bugüne kadar hiçbir yatırım gerçekleştirilmemiş batı kesimindeki ilk metro hattının güncelliğini yitirmiş proje çalışmalarına, 2019 yılında hızla başlandığı, metrobüs hattını ve E-5 trafiğini rahatlatacak metronun proje ve fizibilite çalışmalarının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden (AYGM) gelen istek ardından revize edildiği belirtildi. Revize projenin Mart 2021 yılında yeniden bakanlığa yollandığı, finansmanın da 2021 Mayıs’ta Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile İBB arasında Yeşil Şehir Aksiyon Planı mutabakatı ile sağlanarak yatırım bütçesinin hazır hale getirildiği ifade edildi.

İBB yönetiminin, AYGM’den yanıt verilmemesi sebebiyle 2021 Kasım’da Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile görüşmeler gerçekleştirdiği fakat Cumhurbaşkanlığı’nın AYGM onayı olmadan inceleme ve onay sürecinin başlatılamayacağı bilgisini paylaştığı belirtildi. Busebeple, tüm proje ve fizibilite çalışmaları hazır olan Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu’nun 15 Ocak tarihinde açıklanan kamu yatırım programına dahil edilemediği ifade edildi.

Açıklamadaki bilgilere göre Beylikdüzü – Çobançeşme arasında doğrudan metrobüs aksını izleyecek 18,43 kilometre uzunluktaki ve 10 istasyona sahip Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu, bu akstaki metrobüs yolculuğu talebini önemli ölçüde düşürecek.

Hattın, İstanbul’un doğu – batı aksında önemli yolculuk talebini gideren Yenikapı-Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı ile entegre olmasıyla da Tarihi Yarımada’dan Büyükçekmece ve Beylikdüzü’ne kadar raylı sistem ulaşımına imkan sunulacak. Bu şekilde, E5 üzerindeki araç trafiği de önemli oranda düşürülecek. Yine hattın Esenyurt-Saadetdere uzatmasıyla, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt Metrosu’na entegre edilecek. Bu bölüm de TEM üzerindeki araç yolculuklarının hafiflemesini sağlayacak.

İBB, bu süreçte; önceki dönemde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen İncirli-Sefaköy Metrosu’nun yeniden belediyeye devri için de Ağustos ve Kasım 2020 tarihlerinde 2 kez Bakanlığa başvuru yaptı. Bu talepte “İncirli-Sefaköy Raylı Sistem Hattı’nın Beylikdüzü’ne kadar uzatılarak tek hat olacak şekilde yapılması” ifadeleri kullanıldı. Fakat, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bu talebe de olumlu ya da olumsuz bir dönüş yapılmadığı aktarıldı.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıBig Bus sözleşmesi bitti, İstanbul’da şehir turlarını İBB yapacak!
    Sonraki yazıKanal İstanbul’un tapuları onaylandı!