Türkiye Turizmde Rekor Gelir ve Yükselen Kişi Başı Harcamayla Öne Çıkıyor

Türkiye’nin ilk çeyrek turizm verileri; 2025 yılı için öngörülen 65 milyon turist ve 64 milyar turizm geliri hedefleriyle paralel ilerliyor. Barceló Hotel Group Türkiye Genel Müdürü Hasan Ekmen, Türkiye’nin destinasyon çeşitliliği, konaklama altyapısı, tarihi ve kültürel değerleri ile dünyada ayrıştığını; yerel ile globali buluşturan markaların öne çıkmaya devam edeceğini vurguladı.

 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye’nin turizm geliri yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.6 artarak 9 milyar 451 milyon 244 bin dolar oldu. Türkiye’nin bu ilk çeyrek geliri, bugüne kadarki en yüksek ilk çeyrek geliri olarak da kayıtlara geçti.

 

‘Türkiye’nin güçlü konumu pekişti’

Barceló Hotel Group Türkiye Genel Müdürü Hasan Ekmen, Türkiye’nin 2024 yılında 52.6 milyon turist ve 61.1 milyar doları aşan turizm geliriyle tarihi bir rekora ulaştığını hatırlatırken, Türkiye’nin uluslararası arenada güçlü bir destinasyon olarak konumunu pekiştirdiğini vurguladı. Ekmen ‘’ Türkiye güçlü destinasyon çeşitliliğinin yanı sıra tarihi, kültürel varlıkları, turizmdeki konaklama altyapısı ve hizmet kalitesi açısından rekabet avantajı oldukça güçlü bir ülke. 2025 hedeflerine ulaşmak için bu avantajı stratejik şekilde kullanmalıyız” yorumunda bulundu.

Türkiye’nin yabancı turist kaynaklı kişi başı gecelik geliri artırma hedefine de dikkat çeken Ekmen, 2017’de 75 dolar olan bu gelirin 2024’te 108 dolara çıktığını hatırlattı. Hasan Ekmen, “Veriler gösteriyor ki, bu sene ise ilk çeyrekte 116 dolara çıkmış. Bunun turizm gelirine oldukça olumlu yansıyacağından şüphemiz yok” dedi.

 

‘Bizim için referans ülke’

Deneyim odaklı turizm, sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin yeni dönemde seyahat endüstrisinde dikkat çekeceğini belirten Hasan Ekmen “Dijitali iyi kullanan, yerel değerlerle entegre ve otantik deneyim sunan markalar öne çıkacak. Türkiye’nin geleneksel misafirperverliği, bu kişiselleştirme trendine entegre olduğu için büyük bir rekabet avantajı doğurabilir” dedi.

Barceló Hotel Group’un Türkiye’ye duyduğu büyük güvenle yatırımlarına devam ettiğini aktaran Hasan Ekmen, “Grup olarak Türkiye’ye olan inancımız çok yüksek. Diğer yandan, global yol haritamızda Türkiye sadece bir destinasyon değil, aynı zamanda referans bir ülke konumunda. Yeni yatırımlar için Akdeniz, Ege, Doğu Anadolu ve İç Anadolu bölgeleri radarımızda. Grup olarak kararlarımızda destinasyona olan inancımız ile hareket ediyoruz. Gittiğimiz destinasyonu tanıtmak gibi bir misyonumuz var. Misafirlerimiz de bunun bilincinde olduğu için markalarımızın olduğu destinasyonları göz önünde bulundurarak tercihlerini yapıyorlar. Yerli ve yabancı turistin deneyime verdiği değer göz önüne alındığında, bu yaklaşımın Türkiye gibi eşsiz bir ülkede hem markaya hem bölgeye değer katacağına inanıyoruz” şeklinde konuştu.

 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıYurtbay Seramik satış ve pazarlama toplantısının ilk çeyreğini Adana’da gerçekleştirdi