AVM’ler müşteriyi gözünden tanıyacak

Türkiye’nin 7 bölgesinde 9 alışveriş merkezi olan Rönesans Gayrimenkul Yatırım, ‘Perakende Buluşmaları 2016’ adı aşağıda sektörün önde gelen perakende devlerini bir araya getirdi. Konsept danışmanı, fütürist, AVM uzmanı olarak bilinen Ryan Shaw’un sunumu ve takriben 450 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen buluşmada, geleceğin AVM’leri masaya yatırıldı. Konuşulan konular arasında, herif AVM’ye girdiğinde neye ihtiyacı olduğunu anlamayı sağlayan ‘Göz Tarama Sistemi’ en muhabere konu oldu.

Şehir içinde şehir

Z kuşağının hayata atılmasıyla yakın gelecekte markaların gaye kitlesinde yaşanan değişimin online ve offline hayatı birbirine bağlayacağını söyleyen Ryan Shaw, “Ortadoğu’da Z kuşağı, nüfusun yüzde 40’ını oluşturuyor. Bu nesil orjinalliğin gerisinde ve her şeyin becerikli olmasını istiyor. Bu yüzden de yeni kuşak, fazla fonksiyonlu yapılar, yani şehir içinde farklı bir şehir olarak konumlanan, her ihtiyacın aynı noktadan karşılanabileceği alışveriş merkezlerini tercih edecek” diye konuştu. Gelecek neslin sosyal ekonomiye tartma vereceğinin altını çizen Shaw, yeni kuşak için, satın aldıkları maddi üründen fazla o ürünü alırken yaşadıkları deneyimin manâlı olduğunu söyledi. ‘Geleceğin niyet kitlesi olarak adlandırılan Z kuşağı, alışverişte yaşadığı deneyimi ailelerine anlatıp, instagramdan post olarak paylaşmak istiyor’ diyen Shaw, bu nedenle perakende sektörünün değişmesinin kaçınılmaz olduğunun altını çizdi.

İş ekranda bitecek

AVM’lerin de birer marka olduğunu söyleyen Ryan Shaw, “2025 yılında mağazalar olağan normların dışına çıkacak ve herif ile hissi tahvil kuracak. bu nedenle de markaların hikayelerinin olması ağırlık kazanacak ve markalar o hikayeleri müşteri çekmek için anlatacak. Bundan Böyle maksat kitle markayı dost değil de müttefik olarak görmek isteyecek” dedi. ‘Daha yakın geleceğe bakacak olursak mağazalarda fazla kanallı bir yaklaşma olduğunu göreceğiz’ diyen Shaw, online ve offline dünyanın hissettirmeden bütünleşeceğini sözlerine ekleyerek şu örneği verdi:”‘Showroom’da markanın her ürünü olmayacak. Satmak danışmanları istenilen ürünü ve renk seçeneklerini müşteriye ekrandan gösterecek. Bu şekilde müşterinin ekrandan seçtiği ürün kasada satış hemencecik teslim edilecek.”

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTarihi Hisar’da dönüşüm başlıyor
    Sonraki yazıPal City Vali Konakları yıl sonu teslim
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın