Dev projenin kazananı belli oldu!

İki bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 2023 yılında açılması planlanıyor. En kısa sözleşme süresini teklif eden grup olan Daelim (Kore) – Limak – SK (Kore) – Yapı Merkezi OGG ihaleyi kazandı.
 
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, ihaleyi, en kısa süreyi veren firma olarak Daelim (Kore) – Limak – SK (Kore) – Yapı Merkezi OGG'nin kazandığını açıkladı. Ortak girişim grubu köprü ve otoyol için toplam 16 yıl 2 ay 12 gün süre teklif etti. Böylece en kısa sözleşme süresini teklif eden grup ihaleyi kazanmış oldu.
Bakan Arslan yaptığı konuşmada; "Şu an için en kısa süreyi veren birinci grup yani ihaleyi Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG kazandı. Teklif ve ayrıntılı çalışmaları bitirdikten imzalayacağız. Teknik yeterlilikleri ayrıntılardan sonra teknik olarak incelendikten sonra en kısa süreyi vereni sözleşmeye davet edeceğiz. Endüstri ve sanayinin gelişmesi adına bu projeleri çok çok önemsiyoruz. Sadece bölgesel kalkınma değil, ülkemizin kalkınması için çok önemli projeler. 15 firmanın 4 grup olarak teklif vermesi bizi memnun ediyor" dedi.

Teklif veren 4 ortak girişim grubu:

1. Grup: Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi çalışması sonucu 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 TL, 5,5 yıllık yapım süresine 16 yıl 2 ay 12 gün.
2. Grup: İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway toplam yatırım bedeli 10 milyar 494 milyon 575 bin 500 Türk lirası, toplam süre 17 yıl 10 ay 24 gün.
3. Grup: Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBC toplam yatırım bedeli 10 milyar 324 milyon Türk lirası, yapım süresi dahil toplam süre 18 yıl 8 ay 19 gün.
4. Grup: İC İçtaş-Astaldi toplam yatırım bedeli 11 milyar 575 milyon 960 bin TL, toplam süre 18 yıl 5 ay 15 gün.

2023'te açılacak

Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2 bin 23 metre olacak. Köprü üzerinde 2×3 taşıt şeridi bulunacak. Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor. Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü'nün yer aldığı İstanbul- İzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- BalıkesirOtoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı'na kurulacak köprüyle tamamlanacak. Marmara Otoyol Ringi'nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı – Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak.
 
Kaynak: SABAH

 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıKonutta ikinci ‘güç birliği’ başladı
    Sonraki yazıİstasyon arsası OPET’in oldu
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın