Dünyanın En Geniş Köprüsü Yarın Açılıyor

CUMHURBAŞKANI Erdoğan, Başbakan Yıldırım ile yurtdışından davetlilerin katılımıyla yarın açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde, günlük 135 bin "otomobil eşdeğer" trafik geçişi için İdare garantisi bulunuyor.

59 METRE GENİŞLİK

Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan, 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerindeki köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4'er karayolu şeridi ile ortada 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi olacak Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak.

Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de "üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü" unvanını alacak.

Ekonomik Kaybı Önleyecek

İstanbul'daki transit trafik yükünü hafifletmesi, trafikten kaynaklanan hava kirliliğini ve çevre sorunlarını ortadan kaldırması öngörülen köprüyle yılda yaklaşık 1 milyar 450 milyon doları enerKöprünün hizmete girmesiyle ağır vasıtaların geçişi artık Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yerine Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden gerçekleşecek.

Avrupa'ya geçiş ücretsiz

AVRUPA'dan Asya'ya geçişte otomobillerin 9,90, aks aralığı ve sayısına göre ağır tonajlı araçların 13,20 liradan başlayan ücretler ödeyeceği köprüde, Asya'dan Avrupa'ya geçişler ücretsiz olacak. Söz konusu ücretler, 2 Ocak 2017'ye kadar geçerli olacak.

Bağlantı Yollarının Ücreti

Köprünün bağlantı yollannın ücreti ise kilometre başına 8 sent (24 kuruş) olacak. Araçlar, köprü dahil devamında hangi kavşaktan çıkarsa oradaki mesafeye bağlı olarak köprü ücretine kilometre çarpı 8 sent eklenecek. Avrupa Yakası'nda Odayeri'nden ve Mahmutbey gişelerine kadar bütün bağlantı yolları tamamlandı, Anadolu Yakasında ise Riva, Çamlık, Paşaköy ve Kurtköy'den çıkış ve girişler mümkün olacak.

Köprüyü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin devamı olan 169 kilometre uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Odayeri kesimlerinde ise çalışmalara başlandı. 2018 sonunda, tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar ile Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamı hizmete açılacak.

Yollara Kamulaştırma Önceliği

YAPIMINA 29 Mayıs 2013 yılında başlanan otoyollarıyla birlikte 3 milyar dolar maliyetli Yavuz Sultan Selim Köprüsü, yarın törenle açılıyor. Yaklaşık 39 ayda tamamlanan İstanbul'un 3'üncü Boğaz Köprüsü olan Yavuz Sultan Selim'de son rötuşlar yapılırken, otoyollar asfaltlandı, tabelalar yerine kondu.
Ayrıca kamulaştırma çalışmalarının devam etmesinden dolayı projede yer alan 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometrelik Kınalı-O(KGM) ihalesi yapılan Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil) Projesi, Kınalı-Odayeri (bağlantı yolları dahil) kesimi ve Kurtköy-Akyazı (bağlantı yolları dahil) kesimi işlerinin belirlenen süre içinde tamamlanabilmesi için alınacak tedbirlere yer verildi.

Proje kapsamında yapılacak kamulaştırmalar için gerekli ödeneklerin serbest bırakma işlemleri, işlerin gecikmesine meydan verilmeyerek, ödeneklerinin tamamının ilk üç ayda serbest bırakılması sağlanacak.
 

 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTunceli-Pülmür yolu ulaşıma kapalı
    Sonraki yazıBodur Grubu’ndan Yarısını Teslimde Öde Seçeneği
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.