Harvard’da ders konusu oldu

Türkiye perakende sektörünün önemli şirketlerinden BİM, dünyanın en saygın üniversitelerinden biri olan Harvard Business School’da ders konusu oldu.

Türkiye’de yıllardır perakende sektörünün önemli oyuncularının başında gelen BİM’in başarısı ve iş modeli dünyanın en saygın ve ünlü üniversitelerinden Harvard Business School’da MBA öğrencileri için ders konusu oldu. Öğretim Üyesi Michael Chu ve Araştırma Görevlisi Gamze Yucaoğlu tarafından hazırlanan BİM raporu,  MBA dersinde sunuldu. Derse katılan BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu sunumdan sonra öğrencilerle sohbet ederek kendisine yöneltilen sorularını yanıtladı.

Raporda nelere yer verildi?

Harvard Business School tarafından hazırlanan raporda BİM’in istikrarlı bir büyüme gösterdiği ve bunu da kurulduğu 1995 yılından bu yana kullandığı iş modeline bağlı kalarak başardığı anlatıldı. Raporda BİM’in iş modeli, örgütlenmesi, özel markalı ürünleri, şube sayısındaki güçlü artış ve Türkiye dışındaki faaliyetlerinin yanı sıra mali tabloları da kapsamlı bir şekilde sunuldu. Raporun sonunda yeni bir format uygulaması olarak FİLE mağazalarının açılışına ve burada benimsenen yeni mağaza konseptine de yer verildi.

Gelişmekte olan ülkeler ele alınıyor

Öğretim üyesi Prof. Michael Chu tarafından verilen iş dersinde gelişmekte olan ülke pazarlarında işletmeleri başarıya veya başarısızlığa götüren etkenler üzerinde duruluyor. Özellikle ticari veya sosyal kuruluşların sosyoekonomik piramidin farklı kesimlerinin ihtiyaçlarını karşılamak için uyguladıkları başarılı modellere odaklanılıyor. Oluşturulan ekonomik getirinin sosyal değere dönüşüp dönüşmediğini de değerlendiren dersi genellikle potansiyel üst düzey yöneticiler, girişimciler ve yatırımcılar alıyor. Yöntem olarak örnek şirketlerle ilgili raporlar hazırlanıyor; bunların performansları ve iş modelleri derste tartışılıyor.

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın.
Buraya adınızı yazın