Kanal İstanbul’un güzergahı…

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesi hakkında açıklama yaptı. Arslan, nihai güzergâhı, finansman yöntemine bağlı olarak diğer kurumların da ‘uygun’ görüşünü alarak kesinleştireceklerini söyledi. Arslan, kanal nedeniyle temiz su kaynaklarının yön değiştirmeyeceğini belirterek, “DSİ ile yapılacak çalışmayla Trakya’da barajlar oluşturulacak. Temiz su kaynakları, kanalın altından sarnıç yöntemiyle birbiriyle bağlanacak. Batı tarafta kalan temiz suyun doğu tarafa yani İstanbul istikametine akışını sağlayacak çalışmalar olacak. Tatlı su, Marmaray gibi ya da Melen Çayı’nın boğazın altından geçmesi gibi kanalın altından geçecek” dedi.

Kanalla deniz dibi ekolojisini bozmamak için de üniversite hocalarıyla çalıştıklarını belirten Arslan, “Derinlik 25-30 metre öngörülmüştü. Karadeniz’den Marmara’ya böyle bir bağlantı yaptığımızda ekolojik dengeyi bozmayacak ve büyük gemilerin geçişini sağlayacak bir derinlik ve genişlik olacak” şeklinde konuştu.

Panama ve Süveyş Kanalı incelendi

Kanal İstanbul’un Marmara Denizi çıkışına adalarla birlikte kruvaziyer limanı yapılacağını belirten Arslan, “Ancak Karadeniz tarafı henüz belli değil. Dolgu ile ileriye doğru doldurma olabilir. Fizibilitesi çalışılıyor” dedi. Kanal İstanbul için Panama ve Süveyş kanallarında incelemede bulunduklarını kaydeden Arslan, “Benzer kanalları inceliyoruz. Aynı sıkıntılarla karşılaşmamak için onların çözüm önerilerini inceliyoruz. Bizim projemiz bire bir hiçbir yere benzemiyor” dedi.

Önce köprüler yapılacak

Kanal İstanbul projesi üzerinde 5 adet köprü olacağını ve trafik akışının bu köprülerden sağlanacağını belirten Bakan Arslan, önce köprülerin yapılacağını ve ardından da kanalın kazılacağını anlattı. Kuzey Marmara otoyolunun da burada bir güzergah olacağını belirten Arslan, “Havalimanından başlayarak Edirne istikametinde gidecek olan tren hattı var. Bir de Edirne’ye hızlı tren hattımız var ki bu sene ihale etmeyi düşünüyoruz. Köprünün ikisinden tren hattı geçecek. Kanal yapılmadan önce iki tren hattını birleştirmeye de çalışıyoruz. Bu yetişirse, tek köprüden tren geçecek” diye konuştu.

(Habertürk)

 

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıNaci Ağbal: Avrupa ülkelerinin bütçe açığı Türkiye’nin 3 katı
    Sonraki yazıZaman, Cumhuriyet, Radikal, Aydınlık ittifakı
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın