Mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektöründen nisan ayında 585 milyon dolarlık ihracat

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2024 Nisan ayı ihracat rakamlarını açıkladı.Geçtiğimiz ay 678 milyon dolar ihracat yapan mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörü nisan ayında 585 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. 2024 yılının ilk dört ayında en çok ihracat 350 milyon dolar ile Irak’a yapıldı.
Türkiye’nin 2024 Nisan ayına dair ihracat verileri Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından paylaşıldı.Türkiye’nin nisan ayı ihracatı yüzde 0,1 artarak 19 milyar 271 milyon dolar olarak gerçekleşirken, ocak-nisan döneminde de yüzde 2,7 artışla 82 milyar 873 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti.2023 yılı nisan ayında 626 milyon dolar olan mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörü ihracatı, bu yılın aynı ayında 585 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sektör yılın ilk dört ayında2,5 milyar dolar ihracat gerçekleştirirken en çok ihracat gerçekleştirilen ülkeler arasında ise ilk sırayı350 milyon dolar ile Irak aldı.

Birleşik Devletlere ihracat hızla artıyor
Mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörünün2024 yılı ilk çeyreğindeen çok ihracat gerçekleştirdiği ülkeler arasında ilk sırada 350 milyon dolar ile Irak bulunurken ikinci sırada 124 milyon dolar ileBirleşik Krallık yer aldı. Üçüncü sıradaki Amerika Birleşik Devletleri’neyapılan ihracat 120 milyon dolar olurken listenin devamında Almanya, İran,Fas, Fransa, Libya ve Gürcistan gibi ülkeler yer aldı. İhracat payının en çok arttığı ülke ise yüzde 36,49 ile Amerika Birleşik Devletleri oldu.

İhracatçı zorlu şartlara rağmen çalışmayı sürdürüyor
Mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü hedeflediği 8 milyar dolarlık ihracat barajını aşmak içinzorlu şartlara rağmen çalışmaya devam ediyor. Sektörün nisanayı ihracatına dair değerlendirmede bulunan İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan, “Mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü olarak yılın ilk üç ayında istikrarlı bir artış yakaladık. Nisan ayında gerek bayram gerekse resmi tatillerden kaynaklı bir kaybımız var. Yıl içerisinde özellikle tatillere denk gelen dönemlerde bunu doğal olarak yaşıyoruz. İhracatçılarımızın çalışmalarından gayet memnunuz. Global ticarette yaşanan zorluklara rağmen hem üretiyor hem de pazarlıyoruz. Sektörümüzün pes etmemesi, zorluklara direnmesi bizim için ümit verici. Öncelikli amacımız mevcut pazarlarımızda payımızı artırarak, yılın geri kalan aylarında yoğun çalışıp 8 milyar dolar barajını aşmak” dedi.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıAmerika Gayrimenkul Fuarı’nın Türkiye ortağı CNR oldu
    Sonraki yazıEce Vahapoğlu ve Kelebek Mobilya ile Seni Anlayan Sohbetler