Nef’in 2020 hedefi dünya markası olmak

Türkiye’nin ilk global gayrimenkul firması olma yolunda önemli çalışmalar yaptıklarını söyleyen Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “2014’teki satış başarımızı bu yıl da sürdürdük. Yıl sonuna yaklaştığımız bu günlerde 2015 içerisinde Topkapı ve Kağıthane’deki projelerin yapımına başlayarak, bu projeler için toplam 514 milyon TL yatırım bütçesi ayırdık. 2.600 adetin üzerinde konut satışıyla 1,2 milyar TL ciro yaparak bu yılın en fazla satış yapan firması olduk” diye konuştu.

Nef’in samimi ve içten bir duruş sergileyerek farklılaştığını belirten Timur, “Bizim için rakamlardan daha heyecan verici olan Foldhome ve tasarım serileri gibi patentli keşifleri ile Nef’in sektörde yarattığı farklılık” ifadesini kullandı.  Nef’in “nefes”ten geldiğine bir kez daha vurgu yapan Timur, “Bizim hikayemiz başkalarının dertlerine dertlenmekle başladı. Temel prensibimizi topluma fayda sağlamak ve ülkemizde sosyal şirket modelinin yaygınlaşmasında rol almak olarak belirledik. Sadece yapılara değil, yaşam ve gelişime de nefes vermek üzere yola devam ediyoruz” dedi.

2016 teslim yılı olacak

Timur Nef’in 2016 ve sonrası için de hız kesmeden yola devam edeceğini söylerken, “Nef olarak 2016’da da önemli işlere imza atmaya hazırlanıyoruz. Yıl içinde Nef New York projesinin lansmanını yapmayı planlıyoruz. Yurt dışında hayata geçecek ilk projemiz olan Nef New York’la birlikte şu anda geliştirilme süreci devam eden Amerika, Almanya’daki projelerimizin de detaylarını netleştirmiş olmayı hedefliyoruz. Global marka olma yolunda önümüzdeki dönemde yurt dışı ve yurt içinde toplam 4.1 milyar TL değere sahip proje üreteceğiz. Yatırımlarımıza devam ederken finansal gücümüzü koruyacak ve artıracak sürdürülebilir büyüme startejilerine odaklanıyoruz. Değişen dünyanın yeni dertlerine derman olmaya devam edeceğiz. Nef markasıyla 5 yıl içinde ABD ve Avrupa’nın 10 metropolünde yer almayı hedeflioruz. Başta New York ve Chicago olmak üzere ABD’nin, öncelikli olarak Londra, Berlin ve Viyana olmak üzere Avrupa’nın metropollerinde yapacağımız projelerde yine yepyeni ünlü tasarımcılarla çalışacağız” açıklamasını yaptı.

Nef, 2016'da Anadolu'ya yayılacak

Erden Timur ayrıca “İstanbul dışında Anadolu’nun gelişmiş illerinde projeler geliştirmek için çalışmalarımıza başladık. 2016 yılı Anadolu’ya yayılma adına önemli bir gelişim yılımız olacak. Bodrum Yalıkavak’ta 100 bin metrekare arsa alanı üzerinde, dünya çapında ses getirecek farklı bir yazlık konspeti ile yeni bir  projeye başlayacağız. Dünyaca ünlü bir otel zincirinin de proje içinde yer alacağı ve yaratıcı  bakış açımızla geliştireceğimiz proje ile oyunun kurallarını yeniden tanımlamayı hedefliyoruz. Öte yandan Topkapı’da İş GYO ile ortak geliştrirdiğimiz 2 yeni projeyi  daha hayata geçireceğiz. Bunların yanı sıra Sütlüce, Kağıthane ve Avrupa yakasında da iki yeni projemiz olacak. Yaptıklarımızdan aldığımız motivasyonla hedeflerimiz çok büyük. Dünyadaki ilk uluslararası gayrimenkul markası olma vizyonumuz ile çıktığımız yolda, çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz” diye konuştu.

"5 yılda rekor üstüne rekor kırdık"

Kuruluşundan bu yana sadece beş yıl içinde elde edilen rakamsal başarılardan da söz eden Nef İcra Kurulu Üyesi ve Satış – Pazarlama Direktörü Selçuk Çelik, Nef’in bu kadar kısa süre içinde sektörün liderleri arasına girdiğini belirtti.  “2009 yılından bu yana İstanbul’da 400 bin metrekareden büyük bir alanda önemli projelere imza attık” diyen Çelik, 2010 yılından bu yana yılda ortalama %75 gibi olağanüstü bir büyümenin yakalandığını hatırlattı.  Konuşmasında satış rakamlarına da değinen Çelik, sözlerine şöyle devam etti: “2015’te de 3 bin’e yakın konut sattık. Şu ana kadar inşaatı devam eden 8 projemizin satışı tamamlandı; 3 projemizin satışı ise devam ediyor. Satılan dairelerimiz en az yüzde 42 değer kazandı. Müşterilerimizin yüzde 95’ini yerel yatırımcılar oluşturdu. Son olarak, Bebek sırtlarındaki tarihi alanda, aslına uygun şekilde inşa edilmiş 15 binanın bulunduğu 68 bin metrekarelik bir araziye yayılan Bebeköy’de dünyanın en önemli otel zincirlerinden biri ile görüşüyoruz ve çok konuşulacak özel bir proje hazırlıyoruz” dedi. Çelik bu başarıların ardında ise Nef’in proje lokasyon stratejisi, keşifleri, tasarım ve mimari farklılığı ile finansal güç ve ortaklıkları olduğuna işaret etti. 
 

Hedef 2020'de global bir gayrimenkul şirketi olmak

Nef’in gelecek dönem planlarına değinen Erden Timur, şirketin kurulma aşamasında iken 5’er yıllık aşamalı stratejik planlama yaptıklarını ve bu plana sadık kalarak, 2010 ve 2015 yıllarını konsept geliştirme ve markalaşma süreci olarak benimsediklerini belirten Timur “Bu süreçte markamıza yatırım yaptık. Pazarlamanın ayrıntılarını düşündük. Konseptimizi geliştirdik mimari ve tasarımda dünyanın en iyileri ile çalıştık, uluslararası iş ortaklıkları kurduk. 2015- 2020 yıllarını Nef’in büyüme ve ölçeklendirme süreci olarak planladık. Sürdürülebilir büyüme modelleri üzerinde planlarımızı kuruyoruz. Marka yatırımımıza  devam ederek,  daha fazla uluslararası iş ortaklıkları ile projelerimizi büyütmeyi ve finansal gücümüzü korumayı planlıyoruz. Son fazda ise 2020 -2025 yılları bizim global bir gayrimenkul şirketi olarak Amerika ve Avrupa’dan sonra yeni pazarlara açılacağımız bir dönem olacaktır. ”  dedi.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.