Erdoğan Hayır çadırında yaşadıklarını anlattı

Samsun programı için Atatürk Havalimanı'na gitmek üzere öğle saatlerinde Huber Köşkü'nden çıkan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sarıyer Hacıosman metro durağında makam aracından inerek halk oylaması stantlarını ziyaret etmişti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sarıyer’de hayır çadırını ziyaret etmişti. Erdoğan, çadırda yaşananları Beştepe’deki programda anlattı: Dün hayır çadırına girdim. Niye hayır diyorsununuz dedim. Çağdaş bir Türkiye için dediler. Neyimiz eksik dedim. Söyleyin dedim. Cevap yok.”

Erdoğan Beştepe’de, “Güzel Bir Türkiye İçin Tabii ki Evet” programında konuştu.  Erdoğan Beştepe’de, güzellik uzmanı esnaflarla bir araya geldi.

Sözlerine, “Burası milletin evidir, sizin evinizdir. Bugüne kadar buraya her kesimden insanımız geldi. Bugün de sizler buradasınız” şeklinde başlayan Erdoğan, “Daha güzel bir Türkiye için ‘evet’ dediğiniz için her birinize şükranlarımı sunuyorum” dedi.

Erdoğan sözlerini şöyle sürdürdü:

“Her alanda güzelliğin övüldüğü bir yerde insanlığın güzelliğinin ihmal edilmesi düşünülebilir mi? Kendi kültürümüz ve medeniyetimiz içerisinde bu çalışamaların yürütülmesini ben çok isabetli buluyorum…  Ülkemizde pekçok kişi 16 Nisan’dan sonra ne olacak sorusunu soruyor. Bu soruya en güzel cevabı sizler vermişsiniz. Söyleyeyim; daha güzel bir Türkiye olacak.
Bazı gerçekler var ki, gözü olup da görmeyenler, kulağı olup duymayanlar, dili olup gereçeği söylemeyenler olur. 14 yıl bizler sessiz bir devrim gerçekleştirdik. Bunu batı konuşuyor. Neydi peki o. Başbakan olduktan sonra 100 günlkük bir program ve Türkiye tırmanmaya başladı. Şu anda, kişi başına milli geliri 3500 dolar olan Türkiye 11 bin dolara çıkmış vaziyette. Adama, 10 yıllar boyu bizi 3500 dolarlarda niye süründürdünüz diye sormazlar mı, sormak lazım.

Onunla da kalmadık. Ben önce bir işçiydim. Babam memurdu fakat annemin hastaneye gideceği zaman sırasını beklemesin diye numarasını almaya giderdim. O kuyruklarda çektiğimiz çileyi bilirim. Doktor reçeteyi yazar ilacın yarısını yazar yarısı yok. SSK’lı olarak Okmeydanı SSK’ya gittiğimde hijyen şartları olmayan bir hastaneydi. Şimdi ana muhalafet partisinin genel başkanlığını yapan zat, o zaman SSK’nın başındaydı. Aynen şu ifadeyi kullanıyor ’10 yıl önce bugünden daha iyiydi’ diyor… Biz aldığımız Türkiye’yi ileri götürdük. Eğitim, sağlık, adalet, emniyet dedik ve ilaveler yaptık.
Samimi olarak soruyorum. Şimdi her ilimizde üniversitemiz var. 270 bin derslik yaptık. Ben 75 kişilik sınıflarda okudum. Ortalaması 30 ya da altı olacak dedik ve buraya ulaştık. Bütçemizin yarısını millİ eğitime ayırdık. Tarihinde olmadığı şekilde burs ve kredi verdik. Yavrularımız için kitapları sıraların üzerine koyduk.

HAYIR ÇADIRINA ZİYARETİ

Dün hayır çadırına girdim. Niye hayır diyorsununuz dedim. Çağdaş bir Türkiye için dediler. Neyimiz eksik dedim. Söyleyin dedim. Cevap yok. Bak kardeşim dedim, sloganik konuşmayalım. Niye, neyi yapıyoruz bunu bilelim. Şu anda Türkiye’de Yavuz Sultan Selim köprüsü var. Bir de hızlı terini ilave ediyoruz deim. Birisi atladı neden adını Yavuz Sultan Selim Köprüsü koydunuz, ayrımcılık yapıyorsunuz dedi. Çok yazık, üzüldüm dedim. Biz bu ismi sizin düşündüğünüz gibi düşünerek vermedik dedim. Yavuz Sultan Selim’i iyi tanıyamamışsınız dedim…

“BATI BU YÜZDEN KISKANIYOR”

25 tane havalimanımız vardı, şimdi sayı 59 oldu. Eskiden kolay kolay uçağa binemezdik. Ama şimdi uçak yolculuğu bizim için otobüs yolculuğuna döndü. Evinden çıkıyorsunuz, yarım saat mesafede havalimanına ulaşıyorsuzn Anadolu’da. Havayolu, halkın yolu oldu. Dünyanın 1 numaralı havalimanını İstanbul’a yapıyoruz. Niye bizi batının yöneticilerİ kıskanıyor, işte bundan kıskanıyor. Bu Türkler çıldırdı diyorlar, birincilikleri alıyorlar diyorlar. Kararlılıkla yola devam edeceğiz.

TERÖRLE MÜCADELE

Terörle mücadelede, şu an bellerini kırıyoruz. İnlerine girdik. Sadece içeride değil, Suriye’de de DEAŞ’ı, PYD’yi temizleyerek yolumuza devam ediyoruz. Bu ülkede huzurumuza kim musallat olursa bedelini ödeyecek. Bölgemizdeki sorunların çözümünde daha güçlü bir Türkiye olacak.Eğitimde, sağlıkta, adalette, möniyette, ulaşımda, enerjide daha ileriye gideceğiz.

“ARTIK HER İLDE DOĞALGAZ VAR”

Şu anda doğalgazın ulaşmadığı ilimiz kalmadı, biz geldiğimizde 6 vilayyette vardı. Modern olmAk bu işte. Bunlar çağdaş olmak, modern olmak nedir bilmiyorlar. Lafla olmuyor, çalışarak oluyor. Gelecek sistemle daha hızlı gideceğiz, patinaj olmayacak.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

Önceki yazıHavaray’ın ihalesini hangi şirket kazandı?
    Sonraki yazıÇavuşoğlu’ndan Halkbank açıklaması
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.