Expotim Uluslararası Fuar Organizasyonları Genel Müdür Vekili Çağatay Erşahin Röportajı

Emlak Rotası ekibi olarak bu ay Expotim Uluslararası Fuar Organizasyonları Genel Müdür Vekili Çağatay Erşahin ile düzenlemiş oldukları fuarlara ve sektöre dair bir sohbet gerçekleştirdik.

Firmanızın faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?  Firmanız 2018 yılını nasıl geçirdi? 2018 yıl sonu itibarıyla kaç fuar organizasyonuna imza attınız?

Expotim & Ladin Grubu olarak bizim tek bir amacımız var: Türkiye’nin ihracatını artırmak. Türkiye’nin cesur üreticilerini doğru pazarlara taşımak ve yeni müşterilerle pazar paylarını artırmalarını sağlamak. Bunun için Expotim & Ladin Grubu olarak, Paris’ten Dubai’ye, Johannesburg’dan Moskova’ya, Cakarta’dan Addis Ababa’ya kadar dünyanın çeşitli noktalarında senede ortalama 30 fuar düzenliyoruz.  TC Ticaret Bakanlığı’nın yurt dışı fuar organizasyonu yetki belgesi ile Türkiye için önemi yüksek olan bu pazarlarda düzenlediğimiz prestijli milli katılımlar ve ana organizatörlüğünü üstlendiğimiz fuarlarımızla ülkemizin ihracatına yön veriyoruz. Bu konuda iddialıyız çünkü çok çalışarak yapı, inşaat, makine, tarım, otomotiv ve tekstil gibi ülkemizin önde gelen sektörlerindeki ihracatçılarımızı yurt dışındaki avantajlı pazarlara ulaştırıyoruz. Firmalarımızın yeni pazarlara girip, kendi ürün ve markalarını o ülkelerde bilinir kılmalarını, yeni bayiiler bulmalarını sağlıyoruz.  Bu nedenle, 2018 yılında Türkiye’nin 168 milyar dolarlık tarihi ihracat tablosunda firmamızın da göz ardı edilemeyecek bir payı olduğunu iddia etmekteyiz.

Expotim ve Ladin olarak iki şirketimizle birlikte bugüne kadar 44 farklı ülkede fuar organizasyonuna imza atmış bulunmaktayız. Bu ülkeler çoğunlukla, Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya bölgesinde yer alan ülkeler olup, firmamız yurt dışı fuarcılık sektöründe Orta Doğu ve Afrika bölgesinde geliştirdiği uzmanlığı ve organizasyon yeteneği ile tanınmakta ve fark yaratmaktadır. Birçok firma tarafından zor pazar olarak değerlendirilen ülkelerde önemli girişimlerde bulunarak katılımcılarımız için Irak, Etiyopya, Endonezya, Nijerya, Kenya, Fildişi Sahili gibi zorlu ülkelerde son derece başarılı organizasyonlar gerçekleştirdik. Bugüne kadar, Expotim & Ladin Grubu olarak yaklaşık 14 bin katılımcı firmamızla 400’den fazla fuar organizasyonu düzenleyerek, 320 bin metrekareden fazla fuar alanı satışı gerçekleştirdik. 2018 yılında ise 28 fuar organizasyonunda yer aldık, 2019’da ise 35 fuarla ihracatçı firmalarımızı yine dünyanın çeşitli bölgelerindeki kârlı pazarlara taşıyor olacağız.

2018 yılında ne gibi değişiklikler oldu? Özellikle hangi sektörlere yönelik fuar organizasyonları düzenlediniz? Gelecek dönemde portföyünüze yeni sektörler eklenecek mi?

Geride bıraktığımız 2018 yılında, yine yapı sektörü fuarlarımız, organizasyon portföyümüzün çoğunluğunu oluşturmuş olup, firmamızın en güçlü ve en iddialı olduğu kulvardaki etkinlikler olarak gerçekleşmişlerdir. Düzenlendiği ülkelerin en büyük ve en geniş katılımlı fuarları olan bu organizasyonların başında, Orta Doğu, Afrika ve Asya’da düzenlenen ve bizim Türkiye milli katılımını organize ettiğimiz BIG 5 Show Fuarları yer almıştır. BIG 5 Show Fuarları, hem katılımcı/ziyaretçi rakamları ile hem de düzenlenme sayıları ile sektörün önde gelen fuarları olmaktadırlar. Örnek olarak, BIG 5 Show Fuarlarının amiral gemisi olan ve Türkiye’den 251 firmanın katıldığı The BIG 5 Show Dubai, 2018 yılında 39. kez gerçekleşmiştir. The BIG 5 Show Dubai Fuarının en prestijli sponsorluğu olan Platin Sponsorluğunu üstlenerek, 5 bin metrekarelik fuar katılımımız ile İtalya’yı geride bırakarak fuarın en büyük ikinci ulusal katılımını düzenledik. Bu, 2018 yılında firmamız adına elde ettiğimiz en önemli başarımızdır.

Yine, Etiyopya’nın başkenti Addis Ababa’da yapı ve yapı malzemeleri sektörüne yönelik olarak düzenlediğimiz ve ana organizatörü olduğumuz Addisbuild Yapı Fuarını bu sene 9. kez düzenledik. Etiyopya, Türkiye için en önemli fırsat pazarlardan birisi olmakta ve ülkemizin Etiyopya’da çok değerli yatırımları olmaktadır, öyle ki; Etiyopya’daki Türk yatırımlarının değeri yaklaşık olarak 3 milyar dolar olmuştur. Ülkede yatırımı bulunan 225 Türk firması 30 bin kişiye istihdam sağlamaktadır. Firmalarımız adına bu kadar önemli bir ihracat noktası olan Etiyopya’da düzenlediğimiz Addisbuild Fuarını, 10 yıllık süreye yayılan sıkı ve planlı bir çalışma ile sadece Etiyopya’nın değil, Doğu Afrika’nın rakipsiz yapı etkinliği halini getirmeyi başardık.

Her geçtiğimiz sene, katılımcı ve ziyaretçi sayısının üstüne koyarak ilerleyen Addisbuild Fuarı, 2018 yılına özel olarak, Etiyopya İnşaat Bakanlığı tarafından resmi olarak desteklenmiş olup, açılışa Etiyopya Başbakan Yardımcısı Sayın Demeke Mekonnen katıldı, fuarın resmi havayolu taşıyıcısı ise Türk Hava Yolları (THY) olmuştur. Ayrıca, Addis Agrofood Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenen 9. Addisbuild Yapı Fuarı, bu yıl ziyaretçi rakamlarında 6 binden fazla profesyonel ziyaretçi ile kendi rekorunu kırmayı başararak, Doğu Afrika yapı sektöründeki güçlü konumunu konsolide etti. 2019 yılında da, daha büyük ve daha geniş bir organizasyon ile Addisbuild Fuarımızı 9-12 Ekim tarihlerinde 10. kez organize etmenin heyecanını yaşıyor olacağız.

Yapı grubuna ek olarak, tekstil grubumuzda da yine sektörlerinin en başarılı ve en köklü fuarları olan organizasyonlar, 2018 yılında yoğun ilgi gören fuarlarımız arasında yer aldılar. Bunların en başında, yılda iki kere düzenlenmekte olan ve 2018’de 50 ve 51. kez Moskova’da düzenlenen Textillegprom Fuarı gelmektedir. Textillegprom Fuarı geride bıraktığımız 2018 yılında toplamda 1,200 m2’ye yakın Türkiye pavilyonu ve yaklaşık 48 ihracatçı firmamızın katılımı ile gerçekleşmiştir. Dünyanın en büyük ekonomileri arasında yer alan Rusya ile ikili ilişkilerimizin emin adımlarla yükseldiği bu dönemde, Moskova Tekstil fuarımızın önemi de hatırı sayılır derecede artmıştır.

2019 yılına dair hedefleriniz nelerdir? Yeni yatırım planlarınız var mı?

Her yıl olduğu gibi 2019 yılına da fuar portföyümüze yeni fuarlar, yeni sektörler ve çalışma alanları katarak ilerledik. Bu fuarlara örnek olarak, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın prestijli fuar listesindeki bir fuar olan ve bu yıl 12-15 Şubat tarihlerinde Polonya’nın Poznan şehrinde organize edilecek olan Budma Fuarını verebiliriz.  Polonya ve Orta Avrupa ülkeleri yapı sektörlerinden her yıl yaklaşık 1000 katılımcının yer aldığı, yenilikçi ve son teknoloji ürünlerini yoğun ziyaretçi ilgisiyle geçen 4 gün boyunca sergiledikleri BUDMA 28. Uluslararası Yapı, Yapı Malzemeleri ve Mimarlık Fuarında bu sene daha geniş Türk milli katılım organizasyonu gerçekleştireceğiz. Mimarlar, mühendis ve müteahhitlerin yanı sıra; üretici, distribütör, tedarikçi ve dış ticaretçilerin buluşma noktası olan BUDMA Fuarı, Polonya’nın en büyük yapı fuarı olup, her sene Polonya ve çevre ülkelerden gelen on binlerce yapı sektörü profesyonelini kendi çatısı altında buluşturmaktadır.

2019 yılında firmamız adına önemli bir girişim olarak nitelendirdiğimiz bir diğer fuar ise, Rusya’nın en büyük yapı fuarı olan ve bu yıl 2-5 Nisan’da Moskova’da gerçekleşecek Mosbuild Yapı ve İç Dekorasyon Fuarıdır. T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen Mosbuild Fuarı, 62 ülkeden 65 bin ziyaretçiyi 1,200 katılımcı ile buluşturmayı başaran bir fuardır. Doğu Avrupa için olduğu kadar, Orta Asya için de etkili bir organizasyon olan bu fuara, irili ufaklı özerk devletleri ve en uzak bölgeleri de dâhil olmak üzere Rusya’nın 83 farklı bölgesinden ziyaretçi katılmaktadır. Milli katılım kapsamındaki sektörler dâhilinde organize edilecek daha geniş bir Türkiye pavilyonu ile ihracatçı firmalarımızın Rusya pazarındaki etkinliğini Mosbuild Fuarı sayesinde bir hayli arttırmayı planlıyoruz.

Yine 2019 yılı atılımlarımız arasında firmamızın tarım, tarım makineleri, ambalaj ve paketleme sektöründe fuar takvimine eklediği yeni fuarları gösterebiliriz. Özellikle ağırlıklı olarak Afrika’nın en önemli ticari şehirlerinde düzenlenen bu fuarlardan, Kuzey Afrika’da Cezayir SIMA SIPSA, Batı Afrika’da Nijerya Gıda-Tarım ve Paketleme, Doğu Afrika’da Etiyopya Gıda-Tarım ve Paketleme fuarları ile gıda, ambalaj ve paketleme sanayinde yeni yeni gelişmekte olan Afrika şehirlerinde fuar düzenlemekteyiz. Eminiz ki, birçok sektörde olduğu gibi firmalarımız büyük ihtiyacın olduğu bu ülkelerde düzenlenen avantajlı fuarlarımıza katılarak, sayısız iş yapma şansından yararlanacak ve kârlı iş ortaklıklarına imza atacaklardır.

Sektörünüzün geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Firmaların ve sektörün gelişimi bu açıdan sizce hangi noktada?

Birçok sektörde olduğu gibi, yurt dışı fuarcılık sektöründe de birçok yenilik yaşanmakta ve şartlar çok hızlı bir şekilde değişmektedir. Değişimin bu kadar hızlı yaşandığı bir dünyada bizlerin de başarı için değişime ve yeni şartlara ayak uydurmamız ve bu gibi konularda hızlı karar ve aksiyon almamız gerekmektedir. Sektörel fuarların öneminin her geçen gün daha da arttığı bir dönemde, yüzde 100 Türk sermayeli bir firma olarak biz, Ticaret Bakanlığı’nın vermiş olduğu yurt dışı fuar düzenleme yetkisi ile daha kaliteli ve iyi hizmetin yanı sıra, firmalarımızın direkt ülke pazarına girişine olanak sağlayan fuarları etkinlik portföyümüze katıyoruz.

Tam da bu noktada, Türkiye’nin tek pazar haline geldiği ve firmaların yoğun ilgi gösterdiği Katar’da, yapı malzemeleri sektörüne yönelik olarak The BIG 5 Qatar Fuarının Türkiye milli katılımını düzenliyoruz. 2019 yılında 2. kez organize edeceğimiz bu fuar ile firmalarımız, tüm dünyada satın alma gücü paritesine (PPP) göre en zengin ülke olan Katar’ın ihracat pazarına giriş yapabilecekler.

İkinci bir örnek ise; yine uluslararası fuar şirketlerinin organizasyon yapmaktan geri durduğu ülkelerden olan Irak’ta, Iraq Build adıyla yapı ve inşaat fuarı düzenlemekteyiz. Özellikle savaş sonrası dönemde yeniden yapılanmakta olan ve birçok altyapı inşaat projesinin kamu ihalesine açıldığı Irak, şu anda global inşaat sektörünün gözdesi konumundadır. Ülkede şu anda Ulusal Yatırım Komisyonu tarafından hazırlanan listeye göre yapımına karar verilen 157 adet proje bulunmakta ve bu projelerin tahmini değeri ise 100 milyar dolar olmaktadır. Burada ise; Irak hükümetiyle yaptığımız özel anlaşma gereği bir Türk firması olarak 2019 yılının tek uluslararası inşaat fuarını düzenleme yetkisini almış bulunmaktayız. Bu yönüyle uluslararası firmaların Irak yapı sektörüne “resmi giriş kapısı” görevi görecek olan Iraq Build Fuarını bu yıl 6. kez düzenlemekten dolayı gurur duyuyoruz.

Sektörde yaşanan en önemli sorunlar ve çözüm önerileriniz nedir? Beklentileriniz nelerdir?

Bizce, fuarcılık sektöründe yaşanan en önemli sorunlardan birisi, kısaca belirtecek olursak; yanlış yönlendirmeler sonucu müşteri memnuniyetinin sağlanamamasıdır. Yani katılımcı fuar firmalarının doğru bir yönlendirme ve doğru bir organizasyon olmaksızın katıldıkları fuarlardan istedikleri verimi alamamaları ve sonrasında işlerine katkı sağlayan bir faaliyet olarak fuar katılımını iş çözümleri arasından çıkartmayı tercih ediyor oluşlarıdır. Bu bazı olaylarda, katılımcıların fuar düzenleme yetki belgesine sahip olmayan organizatörleri tercih etmelerinden kaynaklanan bir durum olabilmektedir. Fuar katılımcısı ihracatçı firmalar daima yurt dışı fuar organizasyonlarında Ticaret Bakanlığı tarafından denetlenen, yetkilendirilen ve desteklenen organizatörlerle çalışmaları gerekir. Ticaret Bakanlığı’nın yetki belgesi, bu noktada fuar katılımcısı firmaların satın aldıkları hizmetin karşılığını alamama gibi durumlarda, fuar organizatörünü hesap verebilir olmasını garantilemektedir. Bu da organizatör-katılımcı arasındaki ilişkinin daha güvenilir olmasını sağlamaktadır. Hem Ticaret Bakanlığı yetki belgesine sahip olmayan organizatörlerin tercih edilmesi, hem de doğru bir çalışma yapılmaksızın fuar yönlendirmesi/seçimi yapılması, sektörde ne yazık ki müşteri kaybına yol açmakta olup, fuarcılık sektörünü olumsuz etkilemektedir. Fakat bir yerde de, bu ve bunun gibi olaylar, bizim gibi Ticaret Bakanlığı yetki belgesine sahip başarılı fuarcılık şirketleri için avantaj olabilecek ve önceki fuar deneyiminden memnun olmayan katılımcı firma ile profesyonel bir diyalogun kurulmasıyla lehlerine çevirebilecekleri bir durum da olmaktadır.

Diğer bir sorun ise; ne yazık ki fuar organizasyonu dendiğinde, insanların aklına hala stant yapımı, stant inşası gibi sektörün sadece alt dalını oluşturan bir iş kolu gelmektedir. Oysaki bir fuar, A’dan Z’ye yapılması gereken birçok iş kalemi olan bir organizasyondur. Nedir bu kalemler? İlk önce doğru sektörün ve doğru lokasyonun yani ülkenin ve pazarın seçilmesi, bu konuda yapılması gereken pazar araştırmalarının yapılması, sonrasında yapılmasına karar verilen fuarın tanıtım işlerinin yapılması ve fuarın hem katılımcı hem de ziyaretçi çalışmalarının icra edilmesi… Sonrasında, eğer bu bir yurt dışı fuarı ise firmaların sergileyecekleri ürünlerin hatasız ve gecikmesiz nakliyesi ve en sonunda da; fuarın başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi gibi maddeleri içermektedir.

Tam da bu nedenle, fuar katılımcısı firmalarımızla daha profesyonel bir diyalog kurma amacıyla, fuarlarımızda gerçekleştirdiğimiz birebir görüşmelerde müşteri memnuniyetini tesis etmek için hazırladığımız teklif ve promosyonları, fuar katılımcılarımızın bir sonraki fuar iştiraklerini garantilemek maksadıyla planlıyor ve yapıyoruz. Bu yaklaşım, uluslararası alanda faaliyet gösteren bir şirketler grubu olarak bizi hem daha etkili bir oyuncu yapıyor, hem de; fuarlarımızın uzun soluklu ve güvenilir olduğu algısını pekiştiriyor.

Expotim & Ladin Grubu olarak 2018 yılında düzenleyeceğimiz tüm fuarlarımızda da, tam olarak bu türden bir çalışma yapıyoruz. Çünkü biz inanıyoruz ki; bulunduğumuz dönemde, hangi sektörde faaliyet gösterirse göstersin, sadece ve sadece müşteri memnuniyetini garanti altına alabilen ya da alma konusunda çaba sarf eden ve kurumsal kimliğinin yanında marka değerini de koruyan şirketler ayakta kalacaklardır. Bu nedenle bizler de; müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik argüman ve çözüm önerilerimiz sayesinde, hem yaptığımız işe hem de fuarcılık sektörüne artı değer katmak amacındayız.

Irak’ta düzenlemiş olduğunuz inşaat fuarını kaç yıldır düzenliyorsunuz? Süreç içerisinde fuarınıza olan ilgi nasıl şekillendi?

6.kez düzenlenecek olan IRAQ BUILD Fuarı, 11-14 Haziran tarihleri arasında Irak’ın başkenti Bağdat’ta gerçekleşecektir. Fuara ilgi yıllar içerinde Irak’taki siyasal gelişmelere bağlı olarak dalgalanmalar yaşasa da Irak, Türk firmaları için her zaman en büyük ihracat pazarı olmaya devam ediyor. Irak Devleti ile yapılan özel anlaşma çerçevesinde 2019 yılında düzenlenecek olan tek Uluslararası Yapı, İnşaat ve Altyapı Fuarı IRAQ BUILD’in milli katılım organizatörlüğü Expotim tarafından yapılacaktır. Rakipsiz bir fuar olması nedeniyle bu yıl fuarımızda talep ve ilgi patlaması yaşanıyor. Bu gelişmeler hem Irak hem de Türkiye için çok sevindirici. IRAQ BUILD, dünyanın gözünü Irak’ta gerçekleşecek olan proje ve ihalelere çevirmiş olduğu bu zamanlarda olması, bölgede büyük avantaja sahip olan Türk firmalarının, büyük çaplı projelerde pay sahibi olabilmesi için çok büyük bir öneme sahiptir.

Örnek vermek gerekirse şu anda Bağdat’ta Koreli Hanwha Mühendislik ve İnşaat firmasının yapımını üstlendiği inşası devam eden 10 milyar dolar değerinde 100 bin konutluk projeden bahsedebiliriz.  Emaar ve Eagle Hillst tarafından yapılan 64 bin konutluk inşaat projesini  ve Damac firmasının gerçekleştirdiği 15 bin konutluk  projeleri de yine örnek verebiliriz. Bu projeler gibi devam eden birçok proje bulunmakta ve bu da bölgenin yapı sektörü için ne kadar önemli olduğunu bize göstermekte.

Irak’ta düzenlemiş olduğunuz fuara geçtiğimiz yıl kaç katılımcı katıldı? Geçen yıl ile bu yılı karşılaştırdığınızda bu yılki durumu nasıl değerlendirirsiniz?

Geçtiğimiz yıl Iraq Build fuarına Türkiye’den 21 firma katıldı. Egeplast, Subor gibi firmalar tekrar katılım gösteriyor. Bildiğiniz gibi Irak, geçmişte Türkiye için en önemli ihracat pazarı niteliğini taşımaktaydı, güvenlik ve iç sorunlardan kaynaklı uzun bir durgunluk dönemi geçirdi. Fakat Irak ekonomisi yüksek petrol gelirleri sayesinde yatırıma açık ve güçlü bir ihracat pazarıdır. Bu sürecin başta Türk firmalarına dolayısıyla fuarımıza olumlu yansımalarını olduğunu görüyoruz.  Bu durumun en açık örneği bu yıl fuarımıza yaklaşık 100 Türk firmasının katılmasını bekliyoruz. Bu fırsatları yerinde yakalamak isteyen diğer tüm firmalarımız da Iraq Build fuarına katılarak avantajlarla dolu ve yüksek kar marjına sahip Irak pazarından pay sahibi olabilirler. Ayrıca şu anda İtalya, Yunanistan, Almanya, Brezilya, İran, Çin, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan gibi birçok ülkelerde yer alan firmalar fuara katılım için bizden bilgi talep ediyorlar ve katılımcımız oluyorlar.

Fuar çalışmalarınız için Irak’ı cazip kılan unsurlar nelerdir? Fuar düzenlemek için Bağdat’ı seçmiş olmanızdaki hedef nedir? ( Orta doğulu yatırımcıların alım gücünün yüksek oluşundan mı yola çıktınız?)

Irak’ın ileriye yönelik yatırım ve yeniden yapılanma hedefleri, tüm sektörler için önemli ticaret fırsatları sunmaya devam ediyor. Petrol gelirlerini altyapı yatırımlarına ve ithalata yönlendiren Irak, kısa ve uzun vadede Türkiye için gözde bir pazar niteliği taşıyor. IRAQ BUILD Fuarı’nın önemini daha da arttıran en önemli gelişmelerden biri de Irak Ulusal Yatırım Komisyonu’nun, Irak Ulusal Yeniden Yapılanma Konferansında 100 milyar dolara mâl olması beklenen 157 adet projenin listesini yayınlaması oldu. Açıklanan listede; Havalimanı, Metro, Okul, Üniversite, Hastane, Konut, AVM, Tren yolu, Otoyol gibi projeler yer almaktadır. Irak’taki inşaat işlerinin büyük kısmı Türk şirketleri tarafından gerçekleştirilmektedir. 22 milyar dolar değerinde 900’e yakın konut, askeri tesis, yol, köprü, baraj, metro gibi altyapı ihtiyaçlarından kaynaklanan bu projelere ek olarak, okul, hastane, üniversite, AVM gibi sosyal tesisler de dahildir.

Bu pazarda şansı en yüksek sektörler hangileri?

İnşaat ve Gıda ana sektörler olarak başarı şansı en yüksek sektörler diyebiliriz çünkü Irak en çok gıda ve gıda makineleri ithalatı yapmaktadır.  Aynı zamanda özellikle savaş sonrası dönemde yeniden yapılanmakta olan ve birçok altyapı inşaat projesinin kamu ihalesine açıldığı Irak, şu anda global inşaat sektörünün gözdesi konumundadır ve gıda ise her zaman insanların yaşamlarını sürdürebilmesi için birincil ihtiyaç olmaktadır. Irak ihracat pazarından pay almak firmalarımıza cesaretli, kararlı, sabırlı olmalarını öneriyoruz. Firmalarımıza Irak pazarında marka değerlerini arttırmalarını ve marka bilinirliği yaratmalarını tavsiye ediyoruz. Ve tabi ki IraqBuild Fuarına katılmalarını öneriyoruz çünkü karar verici konumunda olan Iraklı birçok devlet adamı fuarımızda bulunacak önemli projeler konuşulacak.

Fuarlara Türk firmalarının katılım oranı ne durumda?

Fuarımıza Yapı ve İnşaat sektörünün alt sektörlerinde faaliyet gösteren firmalar katılıyor. Bu sektörlerden başlıca olanları plastik boru, arıtma cihazları, iş makineleri, ısıtma-soğutma, boya ve mermer, elektrik sektörleridir. Dilerseniz bunu şöyle anlatayım: Irak’ta binlerce konut ve onlarca AVM inşaatı bulunmakta, bu durum iş makineleri ve kapı, pencere sektörleri için birçok fırsatı sunmakta. Aynı zamanda ülkede çok sayıda altyapı projesi hayata geçirilmek üzere bu da plastik boru sektörü için çok önemli bir gelişme. Ayrıca bölgedeki su sorunundan dolayı arıtma cihazları ve aynı zamanda iklim koşulları nedeniyle de ısıtma-soğutma sektörlerinde ihtiyaç da mevcut durumda.

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın.
Buraya adınızı yazın