İBB Zeytinburnu tramvay hattı için düğmeye bastı

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, (İBB) Zeytinburnu tramvayının yaklaşık olarak 2 kilometrelik bir kısmının yerin altına alınması ile ilgili olan değişikliği kabul etti.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) Kadir Topbaş döneminde projelendirdiği Zeytinburnu tramvay hattı yeraltına alınması ile ilgili imar planı değişikliği Meclis’te görüşüldü. Habertürk’ün haberine göre, tramvayın geçtiği yolun yeterince geniş olmaması ve aynı yolun lastik tekerlekli araçlar tarafından da kullanılmasına çözüm bulundu.

Zeytinburnu tramvay hattı projesi ile trafik rahatlayacak

Yaklaşık 25 yıldır devam eden sıkıntı on bulacak. Ulaşım ve Trafik Komisyonu Raporu olarak, İBB Meclis gündeminde yer alan, tramvay hattının yeraltına alınmasıyla ilgili teklifte şu açıklamalar yapıldı: “Zeytinburnu tramvay hattı projesi konusu, yüksek yolculuk talebi sebebiyle yoğunluk oluşturduğu, hattın geçtiği güzergahın İstanbul’un en işlek koridorlarında yer aldığı, yer yer karayolu trafiği ile karışan tramvay hattının oldukça düşük işletme hızlarıyla hizmet vermek durumunda kaldığı, diğer taraftan güvenlik ve kaza riskleri de önemli boyutta bir tehdit oluşturduğu belirtilmiş ve Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü olarak, T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay hattının ürettiği bu sorunlara çözüm bulmayı amaçlayarak hattın Zeytinburnu ve Seyitnizam arasındaki bölümünü yer altına almayı ve böylece söz konusu bölgede karma trafikten kaynaklanan zaman kayıpları ve trafik kazalarının azaltacak bir çözüm arayışı hedeflendiği belirtilmiştir. Zeytinburnu tramvay hattı güzergah durakları göz önüne alındığında, Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı Seyitnizam ve Zeytinburnu istasyonları arasındaki yer altına alınan kısım yaklaşık 2 kilometre uzunluğundadır. Güzergahın üzerinde Akşemsettin ve Mithatpaşa istasyonları bulunmaktadır.”

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın.
Buraya adınızı yazın