Köprülerdeki azalmanın sebebi belli oldu

2016'nın başlamasıyla birlikte köprü ve otoyollara gelen zamlar bazı çevrelerce köprü kullanımının azalması haline sebep gösterilmişti. 2015 yılını değerlendirdiği basın toplantısında konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yapımı devam eden ve yeni yapılacak projelerin trafik sorununu ortadan kaldırdığının altını çizdi. 

Hızlı tren hatları 2018'de 3 bin 200 kilometreye ulaşacak

Bakan Yıldırım, ulaşım ve iletişim alanında 2015 yılını değerlendirdiği basın toplantısında 2016-2019 yıllarına ilişkin hedeflerini anlattı.

Yıldırım, "2015, seçimlerle geçen bir yıl oldu. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı açısından pek çok alanda ilerleme kaydedildi" dedi. Havayolunda taşınan yolcu sayısının, geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 10'un üzerinde artarak 181 milyon olarak gerçekleştiğini açıklayan Yıldırım, yeni hatların devreye girmesiyle demiryollarında da özellikle yolcu taşımacılığı alanında artışın devam ettiğini ifade etti.

Devam eden ve yeni yapılacak projelerle hızlı tren hatlarının 2018'de 3 bin 200 kilometreye çıkarılmış olacağını söyleyen Yıldırım, "Yüzde 80'in üzerinde, 11 bin kilometrelik yol ağının yenilendiğini görüyoruz. Bu hatlar 50-60 yıldır yenilenemeyen, çalışması emniyet ve performans açısından sakıncalı hatlardı. Bu nedenle yük taşımacılığında artış olmadı. Ancak 13 yılın tamamına bakarsak, 13 milyon ton taşıma ile devralmıştık, 26 milyon tona çıktık. Diğer alanlara göre mütevazı de olsa iki kat artış oldu" diye konuştu.

Toplu taşıma kullanımı arttı

Bakan Yıldırım, İstanbul trafiğinin her geçen gün artmasına karşın 2015'te köprülerden geçen araç sayısının azaldığına dikkati çekerek, şöyle devam etti: "Türkiye'de motorlu araç sayısı 8 milyondan 20 milyona dayandı ama köprülerden geçen araç sayısı 150 milyondan 141 milyona düştü. Marmaray 29 Ekim 2013'te açıldı ve bugüne kadar 114 milyon yolcu taşıdı. İstanbul nüfusunun neredeyse 8 katı. İşte köprülerdeki azalmanın izahı bu. Yeterli altyapıyı hazır hale getirirseniz, insanlar kendi araçları yerine toplu taşımayı tercih ediyor ve büyük şehirlerdeki trafik sorunu bu şekilde azalmış oluyor."

Yıldırım, Kızılay-Çayyolu ve Sincan-Batıkent metro hatları devreye sokulmasına rağmen Ankara'da da trafik sorununun devam ettiğini belirterek, en geç bu yıl sonunda açılacak Keçiören metro hattının trafiği rahatlatacağını vurguladı.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıTürk müteahhitlerin yeni durağı Suudi Arabistan
    Sonraki yazıJCR’den Teknik Yapı’ya ‘geçer not’ geldi
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın