Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı test sürüşleri başladı

İstanbul’un ikinci sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı test sürüşleri başladı.

İstanbul’un ikinci, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı test sürüşleri başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, test sürüşleri için Tekstilkent İstasyonunda düzenlenen basın toplantısında, 2019’un son çeyreğinde hizmet verecek metro hattının ulaşım alanında büyük bir fonksiyonu icra edeceğini söyledi.

Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı test sürüşü başladı

Uysal, Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı test sürüşü aşamasına geldiklerini belirterek, “Bugün Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattımızın deneme sürüşlerini başlatmış olduk. Deneme sürüşleri önce manuel sistemle akabinde sürücüsüz bir şekilde devam edecek. Bu hat, toplam 8 ilçemizden geçmekte. İstanbul’umuzun ulaşım akslarına 8 ilçemizi birbirine bağlayan önemli bir hat. Bu yılın son çeyreğinde sonra hizmete girmesi bekleniyor. Mahmutbey-Mecidiyeköy bölümü, 18 kilometre ve 15 istasyondan oluşuyor” diye konuştu. Uysal, hattın tek yönlü olarak saatte 70 bin olmak üzere günlük bir milyon yolcu kapasitesine sahip olduğunu vurguladı. Tam otomatik sürücüsüz metro hattının, Mecidiyeköy’den sonra bir de Kabataş bağlantısı olduğunu dile getiren Uysal, şöyle devam etti:

Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı uzunluğu 24,5 kilometre

“Aslında aynı anda ihaleye çıkılmış olmasına rağmen o bölümde tarihi kalıntıların bulunması sebebiyle, uzmanların çalışmasından kaynaklanan bir gecikme var. 2020’de o kısmın açılması amaçlanıyor. Onunla birlikte Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı uzunluğu uzunluğu 24,5 kilometreye, istasyon sayısı da 19’a ulaşacak.” Uysal, metro hattı sayesinde, Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane Eyüpsultan, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinin birbiriyle bağlantısının sağlanacağını anlatarak, “Bu ilçelerimizin birbiriyle ulaşımını sağlamakla birlikte komşu ilçelerin yolcu yükünü de alabilecek. Sultangazi ve Başakşehir gibi ilçeleri de bu hat üzerinden yolcu yükünü alması söz konusu. Bu hattımızın devamı mahiyetinde Bahçeşehir-Esenyurt hattımızın ihalesi yapıldı. Esenyurt-Bahçeşehir uzantısı da bittiğinde Esenyurt’tan Kabataş’a ulaşabilecek uzunlukta bir hat oluşacak. Dolayısıyla burası, Avrupa Yakası’nda çok önemli bir fonksiyonu icra edecek “şeklinde konuştu.

Mahmutbey-Mecidiyeköy metro hattı ile kara, deniz yolları ve raylı sistemle bağlantı sağlanıyor. Ayrıca bu hattın hizmete açılmasıyla yolculuk süreleri de önemli ölçüde kısalıyor. İstanbul’un bir ucu Mahmutbey’den diğer ucu olan Sabiha Gökçen Havalimanına raylı sistemle yolculuk etmek mümkün hale gelecek. Bu iki nokta arasındaki mesafe ise 95 dakikada alınacak. Yan yolculuğu önemli ölçüde kısaltan bir konumdadır bu hattımız. İstanbul’daki trafik sorununda çözümün sağlanması için raylı sistem uzunluğunun bin 100 kilometreye çıkarılması gerekiyor. Bütün çalışmalarımız bu çerçevede devam etmektedir. Yine İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak ulaşım akslarımızın gerek kara yolu gerek deniz yolu ile entegrasyonunu hızla devam ettiriyoruz. 21. yüzyıla yaraşır şekilde teknolojiden önemli ölçüde istifade ederek bunu sağlamaya çalışıyoruz. Ulaşım çalışmaları çevreye uyumlu sistemlerdir.”

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıİzmir Körfez Geçişi Projesi etüt çalışmaları tamamlandı
    Sonraki yazıZeytinburnu Beştelsiz’de kentsel dönüşüm projesi kapsamında 336 bağımsız bölüm
    Ezgi Kızıl
    Emlakrotasi.com.tr Emlak ve Ekonomi Editörü. 1994 İstanbul doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü'nden 2016 yılında mezun oldu.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın