Unilever Konya’ya taşınıyor

Kozmetikten gıdaya çeşitli sektörlerde üretim yapan Unilever fabrikasını Gebze’den Konya’ya taşıyor. Çalışanlarını da yanında götüren firmanın taşınma yatırımı, tedarikçiler ile birlikte 350 milyon euroyu bulacak. Unilever’in dünyadaki en büyük tesislerinden biri olacak ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikası, hızlı tüketim ürünleri sektöründe son 10 yılda yapılmış en büyük ve Konya bölgesinde yapılmış en büyük fabrika yatırımı olma özelliği taşıyor. 2016 yılının son çeyreğinde açılacak fabrika 2017 yılı içinde tam kapasite devreye girecek. Unilever CEO’su Mehmet Altınok, global alanda gelir farklılıklarına, kötü giden ekonomilere rağmen yüzde 4-5 büyümeye devam ettiklerini söyledi. Brexit sonrası tüm dünyada ekonomik gidişata ilişkin soru işaretleri olduğunu kaydeden Altınok, Türkiye’de çift haneli büyümelere devam ettiklerini ve toplam iş hacminin 3’te birini dondurmadan, yüzde 15-16’sının kozmetikten geldiğini söyledi.

HIZLI TÜKETİM 2 MİLYAR DOLAR

Türkiye’de faaliyet gösterdikleri pazarların yüzde 7-8 büyüdüğünü ancak buradaki büyümelerin fiyat artışından kaynaklandığını ifade etti. Hızlı tüketim ürünleri alanında 2 milyar dolarlık bir pazar olduğunu aktaran Altınok, “Türkiye’de kişi başı tüketimler artmıyor. Penetrasyonlar artmıyor kullanan tüketici daha pahalısını alıyor ancak yeni tüketici kazanamıyoruz” diye konuştu.

İRAN’A 20 MİLYON EURO YATIRIMLA DETERJAN FABRİKASI

Altınok, devalüasyon ile ekonomik gidişatların ciddi sıkıntı olduğunu ifade etti. İran’ın önemli bir pazar olduğuna Türkiye’nin orada legal olarak bulunan tek Avrupa ülkesi olduğumuza dikkat çeken Altınok, İran’da 15-20 milyon euro yatırımla bir deterjan fabrikası kuracaklarını ve Ofis binası aldıklarını belirtti. Unilever Türkiye’de üst yönetimin yüzde 45’inin kadınlardan oluştuğunu aktaran Yeni işe alımların yüzde 65’inin kadınlardan oluştuğunu kayderek tüm şirkette yüzde 50-50’lik bir dağılım hedefl ediklerini dile getirdi.

YORUM YAZIN

Lütfen yorumunuzu yazın.
Buraya adınızı yazın