Askıya alınan Avrasya Tüneli’nin yol planı yapıldı

Proje aşamasında büyük yankı uyandıran Avrasya Tüneli projesinde yeni adım atıldı. Yıl sonunda açılması planlanan tünelin yol ve kavşakları maliyeti düşürmek için kamulaştırmasız alanlardan geçirildi

İstanbul Boğazı'nın altından araçla geçişi sağlayacak Avrasya Tüneli'nin imar planları revize edilerek yeniden askıya çıkarıldı. Yıl sonunda hizmete açılması planlanan projenin yolları, kamulaştırma maliyetleri nedeniyle özel mülkiyetin olmadığı alanlardan geçirildi.

Ayrıca, Yenikapı Meydanı'na ulaşım ve altyapıların kaydırılması çalışmalarına göre kavşaklar da yeniden düzenlendi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanan imar planları kapsamında, Anadolu ve Avrupa yakalarındaki alanlar düzenlendi. Buna göre, planlama alanı Avrupa Yakası'nda 55.76, Asya Yakası'nda 49.58 hektar olmak üzere toplam 105.34 hektar olarak belirlendi.

Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı'nın altında, deniz seviyesinden 110 metre derinden geçecek şekilde 5.4 km uzunluğundaki bir karayolu olarak hizmet verecek. Proje, tünele girişin sağlandığı yollarla birlikte toplam 14.6 kilometreden oluşuyor. 30 gün boyunca askıda kalacak olan imar planı değişikliği 21 Mayıs 2016'da askıdan inecek.

Dengeli trafik akışı

2011'de temeli atılan Avrasya Tüneli ile birlikte, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikaya varan seyahat süresi 15 dakikaya inecek. Tünel ayrıca İstanbul'da mevcut iki köprünün trafik yükünü paylaşarak dengeli ve hızlı bir ulaşım sağlayacak.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıEsenler’de Dairesi olan satmasın
    Sonraki yazıKonutta borç riski arttı
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın