Avrasya Tüneli’nde son 75 metre

Kazlıçeşme'den Göztepe'ye deniz altından kavuşturacak ve 15 dakikaya indirecek projede tünel kazım işlemlerinde son 75 metre… İstanbul'un her iki yakasını da bir kez daha denizin altından birleştirecek olan dev projede son 75 metreye varıldı! Mega projeler kapsamında inanılmaz bir hızla yapımına devam edilen Avrasya Tüneli Projesi'nde sona yaklaşıldı, ışığa 75 metre kaldı.

İlk kez içerisinden otomobillerin geçecek olan, Asya-Avrupa kıtası arasında deniz altında geçiş sağlayacak mega projede gelinen son durum hakkında bilgileri Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin verdi. Bilgin Avrasya Tüneli Projesinin detaylarını anlattı, "son 75 metre" ifadeleriyle aşamanın geldiği durumu özetledi.

İstanbul ikinci defa denizin altından bu dev projeyle iki yakası bir araya geliyor.  Avrasya Tüneli Projesi'yle Kazlışçeşme-Göztepe arası sadece 15 dakikada olacak. İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi ne zaman başlayacak, fiyatları ne kadar olacak, projenin maliyeti gibi soruların cevabını aşağıda bulabileceksiniz. Avrasya Tüneli Projesi'nde gelinen son durum hakkında bilgiler Emlak Pencerem farkıyla haberimizin detayından okuyabilirsiniz.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, "Avrasya Tüneli Projesi'nde deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindi" söyledi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nde en mühim aşamanın başarıyla bitirilmek üzere olduğunu belirterek, "Projede deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindi" söyledi.

Bilgin, ANADOLU AJANSI muhabirine düzenlediği açıklamada, doğu ve batı istikamette karada inşa edilen tünellerin kazı işleminin tamamlandığını, deniz altındaki tünelde ise yüzde 97 ilerleme sağlandığını, tünelin kazı işlemlerinin bu ay sonuna kadar bitirilmesinin hedeflendiğini belirtti.

Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tarihi günün yaklaştığına dikkati çeken Bilgin, TBM (tünel açma makinesi) diye isimlendirilen makineyle deniz altında delinen tünelde, 19 Nisan 2014'te Asya yakasında başlayan kazı çalışmalarının bu ay sonuna kadar Avrupa yakasında tamamlanacağını vurguladı.

'TÜNEL AÇMA ÇALIŞMALARI BİTİRİLMEK ÜZERE'

Proje için özel olarak üretilen ve İstanbul Boğazı altında 3, 344 kilometrelik alanı kazarak ilerleyen tünel açma makinesiyle iki kıtanın deniz tabanı altında birleştirilmiş olacağına işaret eden Bilgin, "Türkiye, tünelcilik teknolojisinde çığır açan Avrasya Tüneli ile dünyanın en başarılı mühendislik eserlerinden birine sahip olacak" diye söyledi.

'TRAFİĞİN EN YOĞUN OLDUĞU NOKTA 15 DAKİKAYA İNECEK'

Her iki yakadaki karayolu tünellerinde de kazı çalışmalarının tamamlandığını belirten Bilgin, proje dahilinde yol ve sanat yapı çalışmalarının sürdüğünü, Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergahta seyahat süresinin 15 dakikaya kadar inerek, güvenli ve konforlu seyahat imkanı sağlanacağını belirtti.

'DEPREME KARŞI DAYANIKLILIĞI ÖZEL OLARAK ARTIRILDI'

Avrasya Tüneli Projesi'nin yekün bin 672 bilezikten oluştuğunu belirten Bilgin, muhtemel oldukça büyük bir depremde tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada özel sismik contanın monte edildiğini belirtti.

Bilgin, projenin sahip olduğu yüksek standartlar sebebiyle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği "En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü"ne layık görüldüğünü de belirtti.

'KAMU KAYNAKLARINDAN HİÇ BİR HARCAMADA BULUNULMUYOR'

Proje yatırımı için kamu kaynaklarından hiçbir harcamada bulunulmadığına dikkati çeken Bilgin, "Proje, yap-işlet-devret modeliyle, yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek ATAŞ, tünelin 24 sene 5 ay süreyle işletilmesini üstlenecek. İşletme süresinin tamamlanmasıyla Avrasya Tüneli kamuya devredilecek" diye söyledi.

PROJENİN BÖLÜMLERİ:

Kısım 1 Avrupa Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi 5,4 kilometrelik kıyı yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor. Yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım yer kotunun altına alınarak, kavşak düzenlemeleri ve taraf yollar yapılıyor.

Kısım 2 Boğaz Geçişi 5,4 kilometre (TBM ve NATM tünellerden oluşuyor.)

Kısım 3 Asya Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi D-100 karayolunun 3800 metrelik bölümünde yol ve kavşak düzenlemesi ile var yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor.

PROJE BİLGİLERİ:

Proje yekün boyu 14,6 kilometre

Tünel kısmının boyu 5,4 kilometre

TBM (Deniz altındaki kısım) tünel yekün boyu 3,34 kilometre

En derin noktanın deniz yüzeyinden derinliği 106 metre

Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı 55 metre

Denizin en derin noktasında deniz tabanı derinliği 62 metre

Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı 26 metre
  
kaynak:milliyet

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıAdım attı tarihe geçti
    Sonraki yazıGayrimenkul yatırımlarında vergi avantajı dönemi başladı
    Yıldıray Gökkaya
    1975 İzmit doğumlu, 1996 İstanbul Üniversitesi mezunu, emlakrotasi.com.tr'nin kurucusu ve yayın yönetmeni. YeniBirlik Gazetesi Ekonomi ve Emlak Editörü.

    YORUM YAZIN

    Lütfen yorumunuzu yazın.
    Buraya adınızı yazın