İstanbul’da ulaşım ile birlikte değerlenen ilçeler

İstanbul’da trafik nüfus  ile birlikte doğru oranda bir artış gösteriyor. İstanbul’da yapılan önemli ulaşım projeleri ve İstanbul Havalimanı ile birlikte değerlenen bölgeler bu haberimizde…

Türkiye coğrafi lokasyonu dolayısıyla Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının birbirlerine en çok yaklaştığı noktada bulunmaktadır. Yol haritası incelendiğinde, bu üç kıta arasında önemli su ve kara yollarını içerisinde barındırarak köprü vazifesi gören Türkiye, geçmişten günümüze önemli yolların kesiştiği bir bölge olmuştur. Önemli ulaşım yollarını barındırmasının dışında verimli toprakları ve ılıman iklim koşulları nedeniyle de önemli bir yerleşim yeri olan Türkiye, günümüzde de oldukça yoğun bir nüfusa sahiptir. Nüfusun oldukça yoğun olduğu bölgede doğumlarla ve alınan göçlerle birlikte halen artmaktadır. Dolayıyla bölgedeki satılık ev ve kiralık ev arayışı da her geçen gün artmaktadır. Konut ve nüfus yoğunluğu artan ülkemizde ulaşım önemli bir sorun haline gelmiştir.

Ortalama yükseltisi 1.132 metre olan ülkemiz yer şekilleri açısından engebeli ve yüksektir. Bu durum Türkiye’deki ulaşım projelerinin yapımını zorlaştırmanın yanı sıra maliyetleri de yükseltmektedir. Karadeniz, Ege ve Akdeniz bölgelerinde engebe oranı; Marmara, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki engebe oranından fazladır. Engebe oranı düşük olan bölgelerde yapılacak olan kara ve demir yolu çalışmalarının maliyeti daha düşüktür. Yol haritası detaylı olarak kontrol edildiğinde, dağların kıyıya dik uzandığı Ege Bölgesi’nde doğu-batı yönlü ulaşım kolay, kuzey-güney yönlü ulaşımın zor sağlandığı görülürken, dağların kıyıya paralel uzandığı dağlık bölgelerde ise kara ve demir yolu ulaşımı zor sağlandığı görülüyor.

Hakkari, Artvin, Antakya gibi şehirlerin engebeli oluşlarından dolayı bu illerde demir yolu sistemi uygulanamamıştır. Geçmiş dönemlerde Türkiye’de ulaşım,  kara, deniz, demir ve hava yolu ile sınırlıyken; günümüzde bu ulaşım araçlarına metro, Marmaray gibi ulaşım yolları da eklenmiştir. Ulaşım sistemlerinin hızlı bir şekilde artması emlak piyasasında da olumlu bir etki yaratmıştır.

İstanbul’daki önemli ulaşım projeleri

İstanbul Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlayan önemli bir noktada bulunmaktadır. Tarih boyunca milletlerin ilgi ve göç odağı olan İstanbul, 20. yüzyılın ikinci kısmından sonra yükselen bir ivme ile şehirleşme sürecine girdi. Şehirleşme ile göç alan İstanbul’da yaşayan kişi sayısı ve bunu takiben konut sayısı arttı. Artış sonucunda ulaşım sorunlarının hızla artmasıyla birlikte İstanbul yol haritası tekrardan masaya yatırıldı. Böylelikle İstanbul Boğazı’nda yapılması planlanan köprü çalışmaları için adımlar atıldı.

  • 30 Ekim 1973’te 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ulaşıma açıldı. İlk yılında 24 bin araca hizmet veren köprü, zamanla trafikteki araç sayılarının artmasıyla birlikte köprü trafiği yoğunlaştı. Ulaşımdaki trafik yoğunluğunun artış göstermesi ile birlikte ikinci bir köprü için çalışmalar başladı.
  • 3 Temmuz 1988’de trafiğe açılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, İstanbul’da ulaşımı önemli ölçüde rahatlattı.
  • 26 Ağustos 2016’da ulaşıma açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf araçların diğer iki köprüde yaratmış olduğu köprü trafiği sorununa çözüm getirmesi amaçlanmıştır. Köprü açıldığı günden bu güne diğer iki köprüdeki trafiği oldukça rahatlattı.
  • 20 Aralık 2016’da ilk seferi gerçekleştirilen Avrasya Tüneli, İstanbul’un iki yakasını deniz altından birbirine bağlıyor. Yol haritası incelendiğinde, ulaşımı rahatlatan önemli projeler arasında yer alan Avrasya Tüneli’nin İstanbul’daki önemli ulaşım projeleri arasında yer aldığı görülüyor. Bu proje ile birlikte Göztepe-Kazlıçeşme arası ulaşım 15 dakikaya indi.
  • 29 Ekim 2018 tarihinde Cumhurbaşkanı’nı katılımı ile ulaşıma açılan İstanbul Havalimanı 200 milyonun üzerindeki yolcu kapasitesi ile hava ulaşımındaki yolcu trafiğini rahatlatmayı amaçlıyor.
  • 2018 yılı içerisinde çalışmalarına başlanan ve bir ayağı İstanbul’da bulunan Kanal İstanbul projesi, bir su yolu projesidir. Türkiye’deki ulaşımı ve ticareti önemli bir ölçüde etkileyecek olan gösterilen bu proje ile birlikte Marmara ve Karadeniz Denizi’nin yapay bir boğazla birbirine bağlaması amaçlanıyor.

İstanbul Havalimanı ile birlikte değerlenen bölgeler

İstanbul Havalimanı, 29 Ekim 2018’de Cumhurbaşkanı’nın katılımı ile gerçekleştirilen bir törenle ulaşıma açıldı. Proje, Avrupa Yakası’nın Karadeniz kıyısındaki Tayakadın ve Akpınar köyleri arasındaki 76.5 kilometrekarelik bir alana kuruldu. Çatalca, Arnavutköy, Terkos Gölü çevresi ve Sarıyer’in Karadeniz kıyıları İstanbul Havalimanı ile birlikte değerlenen bölgeler arasında gösteriliyor. Yol haritası bilgilerine göre, köprü trafiği konusunda İstanbul’u ulaşım alanında rahatlatan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün bağlantı noktasında bulunuyor. Yol haritası incelendiğinde, İstanbul Havalimanı’nın Türkiye’de ulaşım üzerinde olumlu etkileri olduğu tespit edilirken, emlak piyasasını da hareketlendiği gözlemlendi.

Proje Bilgi Formu

Bu projeyle ilgili daha fazla bilgi almak ister misiniz?
Formu doldurun, mesajınızı proje sahibine iletelim.

    Önceki yazıGüvenli ev seçimi ile deprem riski azaltılabilir
    Sonraki yazıMirasçılar 2019’da ne kadar vergi ödeyecek?
    Ezgi Kızıl
    Emlakrotasi.com.tr Emlak ve Ekonomi Editörü. 1994 İstanbul doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü'nden 2016 yılında mezun oldu.